مديركل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري گفت: اجراي مطلوب سرشماري 95 در هدايت صحيح سرمايه گذاري ها و توسعه روستايي تاثير بسزايي دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛علي گروسي افزود: اجراي سرشماري عمومي نفوس و مسكن 95 با هدف تهيه آمار و اطلاعات دقيق و بهنگام از ويژگي هاي جمعيتي و مسكن خانوارهاي كشور با هدف سياستگزاري ها و برنامه ريزي هاي واقع بينانه ملي؛ منطقه اي و محلي؛ گامي بلند به سوي اعتلا و سازندگي ايران اسلامي و ترسيم افق هاي روشن آينده است.


گروسي با اشاره به اينكه سرشماري در فواصل زماني مشخصي اجرا مي گردد؛ تاكيد كرد: همكاري روستاييان شريف با ماموران سرشماري و ارايه آمار و اطلاعات صحيح و درست در ترسيم چشم اندازهاي توسعه پايدار روستايي استان تاثير بسزايي دارد.

وی ادامه داد: ساختار مديريت محلي(بخشداران؛ دهياران و اعضاي شوراهاي اسلامي روستاها) و ظرفيت هاي محلي ساكن در روستاها( معتمدان؛ فرهنگيان؛ ائمه جمعه و جماعت؛ ورزشكاران؛ بهورزان؛ سمن ها و ...) در جلسات و گردهمايي ها و از طريق تريبون هاي مختلف نسبت به تشريح ضرورت و اهميت اجراي سرشماري و نقش كليدي آمار و اطلاعات دقيق در برنامه ريزي ها اقدام نمايند تا با ارتقاء فرهنگ آماري جامعه روستايي بسترهاي مناسب براي اجراي مطلوب اين طرح ملي در نواحي روستايي استان فراهم گردد.

اين مقام مسئول خواستار بكارگيري ظرفيت هاي بومي و سرمايه هاي محلي جهت اجراي مطلوب اين طرح در مناطق روستايي استان شد و بيان داشت: انتظام و انسجام بخشي و يكپارچه سازي نام آبادي ها ؛ احصاء تعداد آبادي هاي داراي سكنه و خالي از سكنه استان و ثبت دقيق تعداد خانوار و جمعيت روستاهاي استان زيربناي تهيه بانك اطلاعات جامع و برنامه هاي كوتاه مدت و بلندمدت حوزه روستايي استان است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.