وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پس از بررسی‌های مشترک با وزارت جهادکشاورزی تعرفه انواع تخم کدو و آفتابگردان از ۴ درصد به ۱۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، محمدرضا نعمت زاده در مراسم بهره برداری از طرح توسعه کارخانجات نساجی این شهرستان اظهار داشت: خوی از قدیم الایام یک شهر فرهنگی با مشاهیر بزرگ بوده است.

وی تصریح کرد: به دلیل اهمیت این شهر و وجود کارخانجات مجهز نساجی در خوی پیشنهاد اضافه کردن واحد دوزندگی در کارخانجات نساجی خوی داده شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: هم اکنون محدودیت پنبه در کشور وجود دارد اما می‌توان با واردات و تبدیل آن به محصول نهایی کار را پیش برد و ارزش افزوده برای کشور در صنعت نساجی ایجاد کرد.

نعمت زاده گفت: آنچه که پس از بازدید از شهرک صنعتی خوی دیدم این شهرک یک مجموعه شاداب و سرپا بود و چون مرز رازی به عنوان یکی از امن‌ترین و نزدیک‌ترین مرزهاست بنابراین این مرز نیاز مبرم به توجه خاص در بخش صادرات و واردات دارد تا از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

وی تصریح کرد: در سه سال اخیر پانزده هزار واحد نیمه تمام یا طرح توسعه یافته در کشور به بهره برداری رسیده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اخیراً پس از بررسی‌های مشترک با وزارت جهادکشاورزی تعرفه انواع تخم کدو و آفتابگردان از 4 درصد به ده درصد افزایش یافت.

قطب آجیل کشاور نیازمند حمایت است

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار داشت: کشاورزان خویی در بخش تخمه افتابگردان و کدو نیاز جدی به حمایت دولت دارند.

سیدتقی کبیری گفت: دخانیات شهرستان خوی نیاز به راه اندازی مجدد و توسعه دارد.

وی تصریح کرد: دشت ممنوعه خوی نیز یکی از معضلاتی است که گریبانگیر بخش صنعت و سرمایه گذاری شده و باید از سوی دولت برای حل این مشکل تدبیر عاجلی صورت گیرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.