وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: منابع بانکی زیر 40 درصدی برای فعالسازی و رونق دهی واحدهای صنعتی مشکل دار پاسخگوی مشکلات تولید نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، محمدرضا نعمت زاده در جریان سفر به آذربایجان غربی و در جلسه مشترک با نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به کمبود منابع مالی برای تامین نقدینگی واحدهای صنعتی راکد افزود: منابع مالی ناچیزی در این خصوص وجود دارد.

وی بیان کرد: تا سال 89 مشوق های صادراتی برای صادرات کالاهای صنعتی داخلی پرداخت می شد که پرداخت آن از سال 90 متوقف شده و برای همین امر باید ردیف بودجه ای منظور شده بازگردد.

وی در ادامه اولویت وزارت صنعت، معدون و تجارت را توجه به معدن و اکتشافات معدنی اعلام کرد و افزود: معادن آذربایجان غربی از نعمت های خدادادی این منطقه محسوب می شود اما سرمایه گذاری کافی در آن انجام نشده است.

استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه بخش بزرگی از صنعت این استان دچار مشکلات عدیده ای است، گفت: مدیران برخی واحدهای صنعتی و تولیدی استان به علت بدهی به بانکها هم اکنون در زندان به سر می برند.

سعادت بیان کرد: بی شک با راه اندازی واحدهای تولیدی استان شرایط اشتغال استان بسیار مطلوب خواهد شد.

وی افزود: هم اکنون کارخانه های تبدیلی استان دچار مشکلات مالی بوده و علاوه بر آن کارخانه سیمان خوی نیز از لحاظ صادرات محصول دچار مشکل شده است که باید حل شود.

اسکندری ادامه داد: سال گذشته 350 میلیون دلار صادرات از گمرگهای آذربایجان غربی انجام شده و برای امسال نیز هدفگذاری یک میلیارد دلاری در نظر گرفته شده است.

در این جلسه نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی نیز نکته نظرات خود را در زمینه توسعه بخش صنعت معدن و تجارت استان بیان و بر ضرورت حمایت بیشتر از این بخش در استان توسط دولت تاکید کردند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.