سرکنسول ایران در کربلای معلی خبر داد

اتخاذ تمام امکانات از سوی مقامات امنیتی و انتظامی عراق برای برگزاری روز عرفه

سرکنسول ایران در کربلای معلی گفت: عراق تمامی امکانات خود را جهت برگزاری هرچه بهتر مراسم روز عرفه به کار گرفته‌ است.

اتخاذ تمام امکانات از سوی مقامات امنیتی_انتظامی عراق برای برگزاری روز عرفه"میرمسعود حسینیان" سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلای معلی در گفت‌و گو با خبرنگار سیاست خارجی گروه  سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اقدامات دولت در جهت ارائه تسهیلات به زوار حسینی در روز عرفه و عید قربان نیز گفت: امسال از سوی مسئولان ذیربط جمهوری اسلامی ایران در کربلا اعم از کنسولگری، بعثه مقام معظم رهبری، سازمان حج و زیارت و سایر نهادهای ذیربط تلاش فراوان شده است تا امکانات لازم زوار فراهم شود.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی هتل و اماکن اقامتی برای زائران ایرانی فراهم شده افزود: مراسم قرائت دعای عرفه در حرمین شریفین و بین‌الحرمین به زبان عربی و نیز زیر زمین‌های دو حرم مطهر به زبان فارسی برای زوار ایرانی برگزار می‌شود.

حسینیان همچنین یادآور شد: مقامات امنیتی_انتظامی عراق نیز تمامی امکانات خود را جهت برگزاری هرچه بهتر مراسم روز عرفه به کار گرفته و جلسات متعددی با مسئولان ایرانی برگزار شده است.

وی در ادامه با اشاره به حال و هوای این شهر مقدس در روز عرفه اظهار داشت: در این روز کربلا مالامال از عاشقان حسینی است و صدها هزار زائر عاشق دلباخته اهل بیت و امام حسین(ع) از سراسر عراق و سایر کشورهای اسلامی- عربی به خصوص کشورهای حوزه خلیج فارس و لبنان و بالاخص از  ایران در مراسم باشکوه عرفه شرکت کرده‌اند.

*فاجعه منا نتیجه سوء مدیریت سعودی


سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلای معلی با اشاره به سالگرد فاجعه منا نیز اظهار داشت: این ایام همچنین اولین سالگرد شهیدان منا است، شهیدانی که در چنین ایامی در صحرای عرفه با زبان تشنه قربانی سوء مدیریت دولتی شدند که خود را خادم‌الحرمین و خادم‌الحجاج می‌نامد! حادثه‌ای که اگر در عمد بودن آن بشود تشکیک کرد اصلا نمی‌توان در سوء مدیریت و ناتوانی دولت حجاز شک نمود.

وی تاکید کرد: دولت حجاز با عدم عذرخواهی اولیه از این حادثه و نیز حادثه سقوط جرثقیل در صحن مسجدالحرام و نیز عدم پیگیری آن به روشنی عدم صلاحیت خود در اداره این اماکن مقدسه را نشان داد.

حسینیان یادآور شد: حادثه مذکور از سوی مسئولان مربوطه در جمهوری اسلامی ایران اعم از وزارت امورخارجه و سازمان حج و زیارت در حال پیگیری است اما تاکنون با توجه به عدم همکاری عربستان به نتیجه قابل توجهی نرسیده است.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اجتناب مقام‌های سعودی از ارائه توضیحات درباره نحوه وقوع فاجعه نیز خاطرنشان کرد: مقامات سعودی با قضا و قدر خواندن این حادثه و نیز ساکت نمودن سایر کشورهای حادثه دیده به طرق مختلف از دادن پاسخ خودداری کردند ضمن اینکه در بسیاری از مجامع حقوق بشری جهانی هم عضویت ندارند.

وی همچنین با اشاره به حادثه سفارت عربستان در تهران و تاثیر آن بر روند پیگیری پرونده حادثه‌دیدگان فاجعه منا نیز اظهار داشت: طبعا حادثه حمله به سفارت سعودی در تهران و مشهد اثرات منفی زیادی بر پیگیری حادثه منا داشت و دست مسئولان را تا حد زیادی بست و عربستان با بهره‌گیری از تبلیغات سنگین تا حد زیادی توانست موضوع را به نفع خود برگرداند و در مجامع جهانی با محکومیت این حادثه خود را از بار سنگین مسئولیت منا برهاند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار