رییس دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: آمریکا تا به حال هیچ نقش مثبتی در آزادسازی مناطق عراق و سوریه ایفا نکرده است.

"سردار احمد وحیدی" رییس دانشگاه عالی دفاع ملی در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به توافق FATF اظهار داشت: با توافق  "FATF " و هر  نوع قرارداد دیگری نباید خدشه ای به حاکمیت ملی  وارد شود، لذا نباید دسترسی‌های غیرقابل کنترل به هیچ کسی بدهیم.

وی ادامه داد: در این گونه قراردادها حریم خصوصی و حریم اعمال حاکمیت اشخاص حقیقی و حقوقی باید حفظ شود.

وزیر سابق دفاع با اشاره به  حضور آمریکایی‌ها در منطقه عنوان داشت: آمریکا تا به حال هیچ نقش مثبتی در آزادسازی مناطق عراق و سوریه ایفا نکرده و در مکان‌هایی از جمله الرمادی که ادعای حضور داشتند، ویرانه‌های بسیاری بر جای گذاشته اند.

وی افزود: نقش آمریکایی‌ها در مناطق عملیاتی سوریه و عراق ویرانگر بوده و یک شهر سوخته برجای می‌گذارند، لذا آنها تلاش دارند که بگویند ما در عملیات‌ها حضور داریم و این را موجب مشروعیت خودشان قلمداد می‌کنند.

سردار وحیدی ادامه داد: آنها نقش اصلی را در ایجاد تروریست‌های تکفیری داشتند و در تداوم حضور تروریست‌ها در مناطق مختلف اصرار می‌کنند. 

رییس دانشگاه عالی دفاع ملی در رابطه با برخی شایعات مبنی بر اینکه نیروهای حشدالشعبی برای آزادسازی موصل اقدامی صورت نمی‌دهند، افزود: این موضوع خواست و فشار آمریکایی‌ها و درواقع نوعی حمایت غیرمستقیم از داعش است، عربستان و آمریکایی‌ها مخالف حضور حشدالشعبی هستند.

وی ادامه داد: دلیل این شایعات هم مشخص است، چون حشدالشعبی نماینده ملت عراق است و طبیعی است با موفقیت‌هایی که آنها در عملیات‌های آزادسازی مناطق مختلف از داعش داشتند دشمنان خواستار حضور نیافتن آنها در این عملیات می‌باشند.

سردار وحیدی افزود: آنطور که نخست وزیر عراق و دیگر مسئولین متعهد اعلام کرده اند، آنها می‌خواهند داعش را از مناطق مختلف دور کنند و بر حضور حشد الشعبی در عملیات آزاد سازی موصل اصرار دارند و به خوبی می‌دانند که بدون حضور حشد الشعبی موصل آزاد نخواهد شد.

رییس دانشگاه عالی دفاع ملی در پایان خاطر نشان کرد: ایران اعلام نموده که مشاورت خودش را با کشورها و ملت‌ها در مقابله با تروریست در هر سطحی که مورد درخواست آنها باشد اعمال و انجام خواهد داد و این چه در موصل و غیر آن فرقی نمی‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار