کره شمالی اعلام کرد واشینگتن باید این کشور را به عنوان یک کشور مجهز به تسلیحات هسته‌ای به رسمیت بشناسد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، کره شمالی اعلام کرد واشینگتن باید این کشور را به عنوان یک کشور مجهز به تسلیحات هسته‌ای به رسمیت بشناسد. 

کره شمالی به دنبال پنجمین و بزرگترین آزمایش هسته ای خود، روز یکشنبه از واشینگتن خواست این کشور را به عنوان یک کشور مجهز به تسلیحات هسته ای به رسمیت بشناسد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور اعلام کرد باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، به شدت در تلاش است تا موقعیت راهبردی کره شمالی را به عنوان یک کشور مجهز به تسلیحات هسته‌ای انکار کند، اما تلاش برای کتمان واقعیت‌ها اقدامی احمقانه است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی از آزمایش هسته ای اخیر این کشور که با محکومیت جهانی مواجه شد دفاع و آن را پاسخی ضروری به تهدید هسته‌ای آمریکا  توصیف کرد. 

در این بیانیه آمده است کره شمالی برای افزایش کیفی و کمی توان هسته ای این کشور تلاش خواهد کرد. 

کره شمالی همچنین امروز یکشنبه تلاش باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، را برای اعمال تحریم های جدید ضد این کشور پس از پنجمین آزمایش هسته‌ای کره شمالی «مضحک» توصیف کرد. 

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد: « دوره افتادن گروه اوباما و حرف زدن درباره اعمال تحریم‌ها و مجازات های بی معنی، تا به امروز به شدت مضحک و خنده آور بوده است.» 

سونگ کیم، فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی، پیشتر با گذشت دو روز از تازه ترین و بزرگترین آزمایش هسته‌ای کره شمالی اعلام کرده بود واشینگتن احتمالا بر ضد پیونگ‌یانگ به اقدامات یکجانبه متوسل خواهد شد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار