رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه گفت: تعداد صندلی‌های سینما در کرمانشاه آنقدر کم است که حتی به سرانه نمی‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ عباس سروری به مناسبت 21 شهریور روز سینما از وضعیت سرانه پایین صندلی سینما در کرمانشاه یاد کرد و افزود: در کرمانشاه به ازاء هر هزار نفر جمعیت حتی نیم صندلی سینما هم وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بر اساس استانداردها باید به ازاء هر هزار نفر 4.5 صندلی سینما وجود داشته باشد، تاکید کرد: ما برای جمعیت دو میلیون نفری استان کرمانشاه فقط سینما آزادی را داریم که 500 صندلی دارد.اکنون در کل استان کرمانشاه فقط سینما آزادی را داریم و در هیچکدام از 13 شهرستان دیگر استان سینما وجود ندارد.

سروری افزود:سینما فرهنگ را هم داریم که این مرکز کاربری‌های دیگری هم بجز سینما دارد و می‌توان گفت سینما آزادی تنها سینمای استاندارد و مدرن کرمانشاه است.

وی با اشاره به استقبال خوب مردم کرمانشاه از سینماها گفت: اکنون سینما آزادی دو فیلم در روز اکران می‌کند و اگر ما چند سینمای دیگر داشته باشیم، هر کدام از آنها می‌توانند متناسب با سلیقه جوانان، کودکان، خانواده‌ها و ... به اکران فیلم بپردازند.


سروری از مسئولین استان خواست توجه ویژه‌تری به سینما که در ارتباط مستقیم با فرهنگ استان است داشته باشند و اظهار کرد: وقتی سینما داشته باشیم جوان‌ها بیکار در خیابان قدم نمی‌زنند و درگیر ناهنجاری نمی‌شوند.

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه در پایان از نیم بها بودن بلیط سینما آزادی در هر پنج سانس امروز(یکشنبه، 21 شهریور)به مناسبت روز سینما خبر داد که دو فیلم "ناردون" و "آبنبات چوبی" را اکران می‌کند و افزود: همچنین در این روز سینماها برای خبرنگاران و خانواده‌هایشان رایگان است.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، پایین ، صندلی ، سینما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.