مردم کرواسی برای دومین بار در یک سال گذشته برای انتخاب نمایندگان پارلمان این کشور امروز پای صندوق‌های رأی رفتند.

بخت اندک دو حزب حاکم کرواسی برای کسب اکثریت مطلق کرسی‌های پارلمانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ مردم کرواسی برای دومین بار در یک سال گذشته برای انتخاب نمایندگان پارلمان این کشور امروز پای صندوق‌های رأی رفتند. این دومین انتخابات پارلمانی زودهنگام طی یک سال گذشته در کرواسی است که برای کسب 151 کرسی پارلمان این کشور میان دو حزب سوسیال‌دموکرات، به رهبری زوران میلانوویچ و حزب محافظه‌کار اتحاد دموکراتیک به رهبری آندری پلانکویچ برگزار می‌شود.

آخرین نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که همانند انتخابات نوامبر گذشته، هر دو حزب از بخت اندکی برای کسب اکثریت مطلق کرسی‌های پارلمان برخوردارند و به نظر می‌رسد حزب سوسیال‌دموکرات با فاصله اندکی نسبت به رقیب محافظه‌کار، تنها به 60 کرسی پارلمان دست یابد.

در این میان، احزاب دیگر همچون گروه نامزدهای مستقل اصلاح‌طلب موسوم به «موست» که درنتیجه تنش میان دو حزب حاکم، عمری بیش از 5 ماه نداشت، نقش مهمی در تشکیل دولت ائتلافی آینده بازی کنند.

کرواسی یکی از کشورهای شرق قاره اروپاست که همچنان با بحران اقتصادی مواجه است و با گذشت سه سال از پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا، یکی از اقتصادهای شکننده اروپا محسوب می‌شود. بنابراین هر حزب یا جناحی که روی کار بیاید با وظیفه دشوار احیای اقتصاد این کشور مواجه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار