مشکلات مربوط به برداشت شن ماسه رودخانه سیمینه رود بررسی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، رئیس اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت: جلسه ای به منظور بررسی و کاهش تخریب رودخانه سیمینه رود برگزار شد

احمدی گفت : با توجه به برداشت های غیرمجاز واقع در رودخانه سیمینه و هم مرز بودن قسمتی از رودخانه با حوزه استحفاظی شهرستان سقز، جلسه‌ای جهت هماهنگی‌های بیشتر ادارات دو شهرستان و کاهش تخریب رودخانه سیمینه رود به جهت بهره‌برداریهای غیر اصولی، تشکیل شد.

احمدی افزود: این جلسه با حضور معاون سیاسی فرمانداری سقز ، نمایندگان ادارات محیط زیست، صنعت و معدن، امور آب و فرمانداری شهرستانهای سقز و بوکان خبر داد و افزود با توجه به هم مرز بودن قسمتی از رودخانه سیمینه با شهرستان سقز و واقع شدن مسیری در روستای قره گویز در حوزه استحفاظی این شهرستان، تشکیل جلسه هماهنگی ما بین ادارات مربوطه ضروری بنظر می رسید.

احمدی در ادامه به تخلف های صورت گرفته که ناشی از خلل هماهنگی و نظارت در قسمتهای ذکر شده از رودخانه بود اشاره کرد و ابراز امیدوار کرد: با پیگیری و هماهنگی های لازم بتوان شرایط اکوسیستم رودخانه را از دگرگونی نامتوازن که باعث بهم خوردن شرایط زیستی آن میشود بهبود بخشید.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت :متاسفانه عدم نظارت دقیق در حوزه برداشت شن و ماسه قسمتی از سیمای طبیعی این رودخانه را دچار تغیرات نموده که در آینده صدمات جبران ناتپذیری را در حوزه محیط زیست بدنبال خواهد داشت .

رودخانه سیمینه یکی از مهمترین رودخانه های حوزه آبریز دریاچه ارومیه میباشد که از کوههای منطقه سردشت و بانه سرچشمه گرفته و از بوکان میگذرد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.