ثبت درخواست شناسه تدریس 26 هزار عضو هیات علمی

رییس مرکز امور هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی از ثبت درخواست شناسه تدریس 26 هزار عضو هیات علمی خبر داد و گفت: شرکت های دانش بنیان فرهنگی از حمایتهای این حوزه بهره می گیرند.

ثبت درخواست شناسه تدریس 26 هزار عضو هیات علمی
علیرضا وحیدی رییس مرکز امور هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: شیوه‌نامه اجرایی تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان فرهنگی، هنری و اجتماعی به تمام واحدهای این دانشگاه و سازمان سما ابلاغ شد.

وی این شیوه نامه را با توجه به اسناد بالادستی کشور دانست و افزود: این شیوه‌نامه در راستای نقش اساسی تولید دانش به عنوان یکی از مولفه‌های دانشگاه برای استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی‌های موجود واحدها در حوزه فناوری‌های فرهنگی است.

رییس مرکز امور هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: شرکت های دانش بنیان فرهنگی براساس «شیوه‌نامه محاسبه و پیش‌بینی نحوه هزینه‌کرد اعتبارات فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی واحدها و مراکز دانشگاه »، محورها و سرفصل‌های اجرایی تعیین شده؛ از حمایت ها و بودجه فرهنگی بهره‌مند می شوند.

وحیدی یادآور شد: براساس مصوبه شورای اقتصاد دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری که زیرمجموعه کمیته فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت پژوهش و فناوری است، برای راه‌اندازی هر شرکت، کارگروه تخصصی تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان فرهنگی، هنری و اجتماعی به منظور جمع آوری و ارسال گزارش عملکرد فصلی تشکیل می شود.

وی همچنین از تمدید ثبت درخواست شناسه تدریس اعضای هیات علمی دانشگاه که پیش از این تا 15 شهریورماه مهلت داشت، خبر داد و عنوان کرد: حدود 26 هزار نفر از اعضای هیات علمی ثابت و 28 هزار نفر از استادان حق‌التدریس در سامانه ثبت‌نام کرده اند لذا با توجه به استقبال خوب اعضا، این مهلت تا اول مهرماه تمدید شد.

به گفته وحیدی، طبق بخشنامه، در راستای تجمیع و ساماندهی اطلاعات اعضای هیات علمی تمام وقت، نیمه وقت و مدرسان حق التدریس در دانشگاه آزاد، لازم است اقدامات جهت اخذ کدشناسه انجام شود چرا که ثبت دروس کلیه مدرسان برای نیم سال اول سال تحصیلی 95- 96 بدون این کد امکان‌پذیر نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار