در پی درگیری بر سر رها کردن آب یکی از رودخانه‌های هند، 16 نفر کشته و زخمی شدند.

درگیری‌های خشونت‌آمیز در بنگلور هند/ استقرار پلیس ضد شورش در خیابان‌های این شهربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بخش فارسی پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، مناقشه بر سر رها کردن آب یکی از طولانی‌ترین رودخانه‌های هند، شهر بنگلور مرکز استان کارناتاکای هند را به آشوب و درگیری کشاند.

 معترضان خشمگین در بنگلور هند به نشانه اعتراض به حکم یک دادگاه درباره مناقشه دو ایالت کارناتاکای و ایالت همسایه، تامیل نادوف بر سر آب این رودخانه، اتوبوس‌ها و خودروها را آتش زدند.

این درگیری‌های خشونت آمیز زمانی شروع شد که دیوانعالی هند طی حکمی مقامات ایالت کارناتاکا را به رهاسازی آب رودخانه کاوری مجبور کرد.

شدت این درگیری‌ها به حدی بود که پلیس ضد شورش در خیابان‌ها مستقر و به منظور مهار ناآرامی‌ها برگزاری هرگونه اجتماع عمومی ممنوع اعلام شد.

به گفته منابع پلیس، در پی این درگیری‌ها همچنین شبکه متروی محلی این شهر به طور موقت تعطیل شد.

به گزارش رسانه‌های محلی، معترضان خشمگین 35 دستگاه اتوبوس را آتش زدند که  تردد میان این دو ایالت را مختل کرد.

از سوی دیگر خبرگزاری رویترز گزارش داد: یک مقام ارشد پلیس هند روز دوشنبه اعلام کرد در جریان سرکوب یک شورش در شهر بنگلور این کشور، دست کم یک نفر کشته و یک نفر زخمی شدند.

یک مقام ارشد پلیس هند نیز در اینباره اعلام کرد در این درگیری ها، 15 نیروی پلیس نیز زخمی شدند.

رودخانه کاوری بیش از یک قرن است که موضوع اختلاف میان این دو ایالت هند بوده است. این اختلافات درگیری‌های خشونت‌آمیزی را میان دو طرف موجب شده است.

 در سال 1991 نیز در پی صدور حکمی مبنی بر رهاسازی آب از ایالت کارناتاکا به ایالت تامیل نادو، درگیری‌های مشابهی روی داد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار