چین به عنوان بزرگترین تولیدکننده فولاد در جهان، تولیدات خود را افزایش داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از بلومبرگ، پس از افزایش بهای فولاد، تولید فولاد چین در ماه اوت (31 روز منتهی به 10 شهریور) نیز افزایش یافت. این مسئله، زنگ خطر را برای سران کشورهای جهان که در اوایل ماه جاری میلادی درخواست کردند اقداماتی برای مشکل اشباع بازار فولاد انجام شود، به صدا در خواهد آورد.

چین به عنوان بزرگترین تولیدکننده فولاد جهان، تولیدات خود در ماه اوت را به 68.57 تن رساند. این رقم نسبت به سال گذشته 3 درصد، و نسبت به ماه ژوئیه (31 روز منتهی به 10 مرداد) 2.6 درصد افزایش داشته است. این در حالی است که در 8 ماه نخست سال جاری میلادی، تولید 536.32 میلیون تن فولاد به وسیله چین، نسبت به سال گذشته میلادی تنها 0.1 درصد کمتر بود.

گزارش‌ها درباره افزایش تولیدات فولاد چین در ماه اوت در حالی منتشر شده است که در نشست اخیر گروه 20، توافقی برای ایجاد همکاری برای حل و فصل مشکل اشباع بازار فولاد حاصل شد.

یکی از تحلیلگران موسسه مشاوره‌ای "سی‌آر‌‎یو" در این‌باره گفت: "پیشبینی می‌شود به دلیل افزایش بهای فولاد و در پی آن افزایش سود استخراج کنندگان چینی، سطح تولیدات این کشور نیز رشد کند. اما انتظار می‌رود دولت چین برای کاهش تولیدات فولاد قوانین سختگیرانه‌تری را وضع کند."

افزایش تولید فولاد به وسیله چین، بخشی از برنامه این کشور برای رشد اقتصادی بوده است. به تازگی بخش‌های دیگری از صنایع چین نیز با رشد روبرو شده اند. پیشبینی می‌شود تولید فولاد چین در نیمه نخست سال 2017 نیز روندی صعودی را تجربه کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار