لابلای تپه ماهور های شمال شرق استان گلستان و آن هم در شرایط دیم هندوانه هایی به عمل می آید که در نوع خودش کم نظیر می باشد.

به گزارش خبرنگاران گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان ؛ کشاورزان گلستانی  امسال در 5  هزار هکتار هندوانه کاشته بودند هندوانه های این منطقه به هندوانه اترک معروف می باشد و وزن برخی از آنها به بیست و پنج تا سی کیلوگرم هم می رسد. هندوانه میوه ای است که برای سلامتی انسان بسیار مفید است و فواید بسیار زیادی برای بدن دارد. 
خواص بی شمار هندوانه اترک گلستان
هندوانه هم جزو میوه ها و هم جزو سبزیجات است ، این میوه نیز همچون بسیاری از میوه ها با کاشت دانه آن تولید می شود. همچنین پوست این میوه قابلیت مصرف دارد. در حقیقت طبیعت دو وجهی هندوانه تمام قسمت های آن را قابل خوردن کرده و هیچ بهانه ای برای دور انداختن این میوه وجود ندارد.
خواص بی شمار هندوانه اترک گلستان
91.5  درصد از میوه هندوانه را آب تشکیل داده و با مصرف آن می توان میزان آب ازدست رفته بدن را که موجب سردرد، احساس خستگی و پایین آمدن تمرکز می شود، جبران کرد. هندوانه حاوی میزان بالایی از سدیم و پتاسیم است به همین دلیل از بدن در برابر بیماری‌های مختلفی مانند آسم و برخی سرطانها مانند سرطان روده و پروستات محافظت می‌کند.
خواص بی شمار هندوانه اترک گلستان
تخم هندوانه نيز فشار خون بالا را پايين مي آورد و مي توان از ريشه اين ميوه نيز براي جلوگيري از خونريزي استفاده كرد. هندوانه براي اشخاص سرد مزاج و آنهائيكه داراي معده سرد مي باشند مناسب نيست .اينگونه اشخاص اگر مي خواهند هندوانه بخورند بايد آنرا با شكر ويا عسل و يا گل قند بخورند .

خواص بی شمار هندوانه اترک گلستان
انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.