سالاری در صحن شورای شهر تهران مطرح کرد؛

قالیباف با حضور در شورای شهر در مورد واگذاری املاک توضیح دهد

عضو شورای شهر تهران از قالیباف خواست تا در مورد واگذاری املاک در شورای شهر تهران توضیح دهد.

قالیباف با حضور در شورای شهر در مورد واگذاری املاک توضیح دهدبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد سالاری در دویست و نود یکمین جلسه رسمی شورای شهر گفت: لایحه مدیریت شهری در دولت مراحل قانونی را می‌گذراند و از هیئت رئیسه شورا درخواست می‌شود جلسه‌ای را با دولت برای بررسی این موضوع داشته باشیم و دغدغه‌های لازم را در این لایحه مطرح کنیم.

وی بیان کرد: دولت طی ماه‌های گذشته بسیاری از وظایف را به استانداران محول کرده است و این اقدام دولت در راستای چابک‌سازی بوده است.

سالاری بیان داشت: در شهرداری تهران نیز به جای  تمرکزگرایی به شهرداران مناطق‌،سازما‌ها و شرکت‌ها اختیارات بیشتری را ارائه دهید.

وی گفت: احیای کمیسیون‌های مشترک شوراها که متشکل از اعضای شورای شهر، مجلس و دولت است اقدام شود که در این کمیسیون‌ها موضوعاتی همچون بافت‌ های فرسوده مورد بررسی قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: با توجه به تشکیل مجلس جدید کمیسیون‌های لازم تشکیل شود و جلسات بین نمایندگان مجلس در تهران و شورای شهر نیز برگزار شود.

رئیس کمیته معماری و شهرسازی شورای شهر تهران از 2مرحله‌ای شدن صدور پروانه‌ها در آینده نزدیک خبر داد.

وی درباره دفاتر الکترونیک شهر تهران نیز اظهار داشت: در سال آخر شورا تکلیف دفاتر الکترونیک شهر تهران مشخص و این دفاتر به بخش خصوصی واگذار شود. 1700 نفر نیرو در دفاتر الکترونیک شهر مشغول هستند که نه تنها این دفاتر برون‌سپاری و کوچک نشده‌اند، بلکه مشکلاتی نیز ایجاد شده است.

سالاری افزود: شهرداری تهران تکلیف دفاتر الکترونیک را مشخص کند و برون‌سپاری به بخش خصوصی در تمام حوزه‌ها جواب مثبت داده است.

وی درباره واگذاری املاک نیز اظهار داشت: توضیحات لازم درباره واگذاری املاک را از سایت‌های مختلف می‌بینیم، لذا درخواست می‌شود جلسه مشترکی با شهردار،‌ معاونین شهردار و سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران داشته باشیم و به صورت فنی و کارشناسی این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

در پایان مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ای کاش قبل از جوسازی‌های رسانه‌ای درخواست این جلسه و بررسی انجام می‌‌شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار