مدیر دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد همدان از برگزاری ۳۰ عنوان برنامه دهه ولایت در کانون های مساجد استان خبر داد.

اجرای برنامه های غدیر در کانون های مساجد استان همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ هادی فیض منش گفت: همه ساله دبیرخانه کانون های مساجد استان با مشارکت فعال اعضاي کانون ‌هاي فرهنگي و هنری مساجد به ویژه جوانان اقدام به برگزاری جشن بزرگ عید غدیر می کند.

وی افزود: آشنايي نسل جوان  با سیره ائمه و اهل بیت(ع)، تبیین و بیان اتفاقات و وقایع عید غدیر، ماجراي غدیر و ولایت امام علي (ع) از مهم ‌ترین اهداف برگزاري جشن دهه ولایت است.

وی تصریح کرد: برگزاری مسابقه کتابخوانی خطبه غدیر، نمایشگاه کتاب با موضوع ولایت، مولودی خوانی، ذکر صلوات و یا علی، پاسخ به شبهات و.... از اهم برنامه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان است.

فیض منش، برگزاری مراسم عقد اخوت، محافل انس با قرآن، ارسال پیامک، نصب بنر، آذین‌بندی و چراغانی کردن سردرب مساجد و کانون‌ها و برپایی ایستگاه‌های صلواتی را از دیگر برنامه‌های کانون های مساجد دانست.

 مدیر دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان با بیان اینکه موضوع ولایت و ولایت مداری رمز پیروزی جوامع اسلامی بوده است، اظهار کرد: واقعه غدیر خم به عنوان مقطعی خاص از زندگی مولاعلی (ع) دارای اهمیت و درخشندگی خاصی درتاریخ اسلام است.

وی به تشریح اعمال مستحبی این روز پرداخت و گفت : از جمله اعمالی که توصیه شده است مؤمنین در این روز عزیز انجام دهند، روزه گرفتن ،قرائت قرآن، و ادعیه خصوصا زیارت امیر المؤمنین و همچنین صله رحم ،دیدار سادات و خواندن عقد اخوت و تبریک گفتن به یکدیگر است.

 وی ابراز کرد: عید غدیر عید ولایت است و همه مسلمانان آزاده جهان به خصوص شیعیان و محبان امام علی (ع) باید با استفاده از قدرت منطق و استدلال از حقانیت ولایت امیرالمومنین علی (ع) دفاع کنند.

 وی حادثه غدیر را مهم‌ترین و بزرگ‌ترین سند ولایت عنوان کرد و افزود: غدیر سرچشمه همیشه جوشان ولایت بوده و این عید از جایگاه والایی بین مسلمانان برخوردار است که مفاهیم والای این روز را بازتاب می‌دهد.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار