مدیرکل فنی و حرفه ای استان قم، با اشاره به آموزش 1100 تن در زندانهای استان، گفت: آموزش های فنی و حرفه ای مساوی با ایجاد اشتغال است.

به گزارش گروه استان های باشگاهخ خبرنگاران جوان از قم؛احمد عطارنیا  افزود: آموزش اقشار مختلف مردم با اعزام تیم های سیار آموزشی به کمپ های بهبود یافته معتادان، ندامتگاه ها و زندان ها، به 5 دهستان استان قم، دانشگاه ها و سایر اماکن صورت می گیرد.

به گفته وی، آموزش های مختلفی از جمله قالی بافی، انگشترسازی، منبت کاری، جوشکاری، ساخت عروسک ها و سایر رشته ها به زندانیان ارائه می شود که این امر باعث شده است تا زندانیان در زندان بتوانند با اشتغالزایی به ایجاد درآمد خویش و خانواده کمک کنند. در همین راستا برای اولین بار در استان قم آموزش های سخت افزاری و امنیت شبکه ها ارائه می شود.

عطارنیا با بیان اینکه هشت مرکز آموزش فنی و حرفه ای در این استان فعال است، بیان کرد: 128 حرفه در این مراکز مورد آموزش قرار می گیرد و 200 مرکز خصوصی آموزش رشته های فنی و حرفه ای نیز در استان قم زیر نظر این اداره فعال هستند.

وی با اشاره به مراکز خصوصی آموزش های فنی و حرفه ای قم گفت: سیاست های این اداره کل، حمایت از بخش خصوصی است تا آموزش ها را افزایش دهد از این رو این نوع آموزش‌ها را به بخش خصوصی واگذار می کند. مراکز خصوصی به 13 هزار تن در 86 رشته آموزش ارائه کرده‌اند.

عطارنیا در خصوص مهارت ورزی و توسعه رشته های فنی و حرفه ای و توسعه مرکز جوار دانشگاهی گفت: سه سال گذشته یک مرکز جوار دانشگاهی درقم فعال بود ولی درحال حاضر به 6 مرکز رسیده است. در مراکز جواز دانشگاهی دروس عملی رشته ها با تجهیزات کامل به صورت فنی و حرفه ای ارائه می شود.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان قم با بیان اینکه در این سه سال تعداد آموزش ها به متقاضیان افزایش یافته است، گفت: در سال 92 ، 11 هزار تن در 110 حرفه، در سال 93، 12 هزار تن در 120 رشته و در سال 94، 12 هزار و 250 تن در 128 رشته آموزش‌های مهارتی را کسب کرده‌اند.

انتهای پیام/ج
برچسب ها: قم ، اموزش ، زندانیان ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار