مشهد؛

اهدا کتاب خطی "درّه نادره" به موزه مجموعه فرهنگی تاریخی نادری

مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی نادری گفت: کتاب نفیس خطی "درّه نادره" مربوط به عصر قاجاریه به موزه مجموعه فرهنگی تاریخی نادری اهدا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی علیپور افزود: این کتاب که توسط دکتر مسعود بصیریان ، دکترای اقتصاد مقیم آمریکا به موزه نادری اهدا شد، درسال 1291ه.ق توسط میرزامحمد علی ابن میرزا اسماعیل شیرازی جمع‌آوری و کتابت شده است.

وی اظهار داشت: این نسخه نفیس به خط نستعلیق تحریری در قطع رحلی است که در رابطه با عصر نادر شاه نگارش شده و مولف آن نیز میزا مهدی خان استرآبادی است.

علیپور انگیزه خود از این اقدام فرهنگی را نگهداری و مواظبت از آثار و یادگارهای فرهنگی اعلام کرد وافزود: از آنجا که موزه ها به خوبی از اینگونه آثار حفاظت و صیانت می کنند و آن را در اختیار محققان و نسخه‌ شناسان قرار می‌دهند بهترین جا برای اهدا اینگونه آثار است.

مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی نادری گفت: به منظور قدردانی از این کار ارزشمندی طی مراسمی با حضور رکنی معاون میراث فرهنگی ، امین اموال فرهنگی و جمعی از کارشناسان استان با اهدای هدایایی از دکتر بصیریان قدردانی شد.

گفتنی است، کتاب دره نادره اثر میرزا مهدی خان استرآبادی یکی از آثار ارزشمندی است که در رابطه با عصر نادرشاه افشار نگارش یافته است و تاکنون ازروی نسخه اصلی توسط برخی کاتبان نسخه برداری شده است که یکی از کاتبان میرزا محمد اسماعیل شیرازی، میرزا محمد علی که کتابت آن به سال 1291 ه.ق ( عصر قاجاریه) است.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار