کتاب هایی که می توان بدون ورق زدن آن را مطالعه کرد+عکس

محققان آمریکایی روشی را ابداع کرده اند که می توان توسط آن مطالب کتاب را بدون ورق زدن و باز کردن مطالعه کرد.

به گزارش خبرنگار فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برای مطالعه کتاب های قدیمی باید خیلی حواسمان جمع باشد که به دلیل قدمت بالایی که این کتاب ها دارد آسیبی به برگه های قدیمی آن وارد نشود. بر همین اساس محققان آمریکایی برای برطرف کردن این مشکل دست به ابداعی زده اند که توسط آن بدون آن که کتاب باز شود و ورق بخورد می توان آن را مطالعه کرد. 

در این روش محققان برای استفاده از این روش دست به طراحی یک الگوریتمی زدند که اطلاعات مربوط به نحوه جذب و میزان پرتوهای تراهرتز را با حداکثر دقت گردآوری کند و سپس با استفاده از الگوریتم دیگری، این اطلاعات را پردازش کردند تا تصویر هر برگ از کاغذ به همراه متن تایپ شده روی آن به دست آید.


لازم به ذکر است بدانید محققان در یک آزمایش توانستند با استفاده از این روش 9 برگه اول را بدون ورق زدن آن ها بخوانند.

باید گفت که دوربین تراهرتز امواجش را در بازه زمانی بسیار کوتاه تولید می کند که این امواج پس از برخورد با سطح کاغذ و هوای محبوس در بین صفحات کاغذ، بازتاب و توسط حسگرهای درونی دوربین جذب می شود.

بعد از آن با محاسبه زمان تابش و بازتابش امواج، فاصله هربرگ از کاغذ با دوربین محاسبه می شود و با پردازش این اطلاعات به همراه اطلاعات مربوط به انرژی امواج بازتابی، ویژگی های شیمیایی سطح هربرگ کاغذ به دست می آید و در نهایت امکان خواندن متن مندرج در آن فراهم می شود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار