خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تغییرات ناگهانی بسیاری را در اقتصاد این کشور ایجاد کرده است.

کاهش ارزش پوند و ضرر شرکت های انگلیسی
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت مارکت واچ؛ کاهش ارزش لیره استرلینگ پس از رای مثبت انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا، بهای مواد خام مورد استفاده شرکت های این کشور را در ماه اوت به بیشترین میزان در پنج سال گذشته افزایش داد. تاکنون نشانه های کمی از تاثیر افزایش بهای مواد خام در قیمت نهایی محصولات ارائه شده به مصرف کنندگان مشاهده شده است.

دفتر آمار ملی انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد بهای سوخت و مواد اولیه شرکت ها در ماه اوت 7.6 درصد نسبت به همین ماه در سال گذشته افزایش یافته است. این رقم همچنین بیشترین میزان افزایش در 5 سال گذشته محسوب می شود. 

این دفتر در ادامه اعلام کرد افزایش بهای مواد خام اولیه، به دلیل کاهش ارزش پوند رخ داده است. موضوعی که تاکنون بهای صادرات سالانه انگلیس را 9.3 درصد افزایش داده است.

از زمانی که شهروندان انگلیسی به خروج از اتحادیه اروپا رای مثبت دادند، ارزش پوند انگلیس 10 درصد کاهش یافته است. در حالیکه کاهش ارزش استرلینگ باعث رونق بخش صادرات انگلیس شده است؛ اما بانک انگلستان پیش بینی کرده این کاهش باعث آغاز دوباره تورم خواهد شد. 

بانک مرکزی انگلیس نرخ بهره خود را در ماه اوت به 0.25 درصد کاهش داد و بسته محرکی را برای بهبود وضع اقتصاد ارائه داده است. در همین حال بررسی های اخیر در خصوص وضع اقتصاد انگلیس، نشان داده این کشور با وجود نتیجه پیش‌بینی نشده همه‌پرسی، در وضع اقتصادی مناسبی قرار دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار