به گزارش
حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، دكتر عسكری كه امروز میزبان سردار كارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس بود، پیروزی در جنگ تحمیلی را مرهون درك حماسه كربلا توصیف كرد و گفت : دفاع مقدس در امتداد حماسه انبیا و اولیاء الهی است و اگر رسانه با این حماسه عجین شود می تواند مخاطبان خود را به سمت تعالی و ارزشهای عمیق انسانی هدایت كند.
رئیس رسانه ملی، بر لزوم روایتهای خلاقانه و هنرمندانه رشادت های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس تأكید كرد و افزود: پرداختن به حماسه های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس، عامل افزایش اعتماد بهنفس و روحیه مقاومت در مواجهه با میدانهای جدید، به ویژه میدان مبارزه جنگ نرم دشمن علیه نظام است و بر این اساس باید با كار جهادی و الهام گرفتن از روحیات رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس ، كاستیها را جبران كرد.
دكتر عسكری با اشاره به حماسه آفرینی های زنان این مرز و بوم در دوران دفاع مقدس و تاثیر آنان در پیروزی های به دست آمده برای كشور در مقابله با دشمن متجاوز گفت:نقش زنان در دفاع مقدس هم باید برجسته تر از قبل در تولیدات رسانه ملی دیده شود.
استخراج گنج دفاع مقدس، هنر صداوسیما است رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس نیز در دیدار با رئیس رسانه ملی با اشاره به شعار امسال هفته دفاع مقدس با عنوان «ما آمادهایم» گفت: دفاع مقدس سرشار از مضامین بكر و سازنده است و بفرموده فرماندهی كل قوا ما برای این 8 سال دفاع مقدس 80 سال كار برای انجام داریم.
سردار سرتیپ كارگر افزود: معنویت و دینداری، آرمانخواهی، ایثار، ایستادگی، تدبیر و حكمت، صفات برتری بود كه در دوران دفاع مقدس تجلی یافت و صداوسیما كه هماكنون خود درگیر جنگ نرم است، نقش بیبدیلی در فرهنگسازی این فضائل دارد.
وی افزود: دفاع مقدس شامل همه جناحها در كشور بوده و كلید وحدت به شمار می آید و فرهنگ دفاع مقدس نباید فراموش و یا تحریف شود.
سردار سرتیپ كارگر با قدردانی از تلاش رسانه ملی در انعكاس اخبار و گزارش های اردوهای راهیان نور، این اردوها را یك همایش بزرگ فرهنگی توصیف كرد و گفت: 2 میلیون بازدید كننده مناطق عملیاتی راهیان نور در سال 91 ، سال گذشته به 6 میلیون نفر افزایش یافت كه این حاكی از اثرگذاری رسانه ملی در معرفی یادمانهای دفاع مقدس است.
انتهای پیام/