راه اندازی سامانه های جدید گمرکی، در دو ماه نخست سال جاری 34 درصد کشفیات قاچاق استان اصفهان را افزایش داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان اصفهان گفت : به منظور کاهش واردات قاچاق به استان اصفهان ، قرار گاهی شامل ده دستگاه دولتی تشکیل شده که باعث هم افزایی میان نهاد مسئول در مقابله و مبارزه با قاچاق کالا شده است.

سرهنگ جهانگیر کریمی اظهار داشت: در دو ماه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، 34 درصد افزایش کشفیات کالای قاچاق را داشته ایم.

وی با اشاره به کالاهای کشف شده توسط نیروی انتظامی گفت : مواردی مانند تلفن همراه ، خشکبار و پوشاک در صدر کشفیات این سازمان بوده است.

این مقام مسئول گفت: در مبادی ورودی ، دپو و توزیع کالای قاچاق با قاچاقچیان برخورد می شود ودر این میان با انبار دارانی که کالای قاچاق نگهداری می کنند هشدار می دهیم در صورت کشف کالا در این انبارها طبق قانون مانند خود قاچاقچی با آنها برخورد خواهد شد.

رئیس گمرک استان اصفهان نیز از تشکیل 342 پرونده ظن قاچاق خبر داد و گفت گمرک استان اصفهان مجهز به سامانه های موبایل ،جی پی اس و نیروی انتظامی شده که در این اقدام مهم، از جعل مدارک گمرکی و انحراف کامیون حامل اجناس قاچاق جلوگیری می شود.

قاچاق، چوبی لای چرخ تولید ملی

احمدی ونهری با اشاره به راه اندازی پنجره تجاری فرامرزی افزود: راه اندازی این سامانه ضمن تسریع در ورود مجازکالا به کشور موفق به جلوگیری از ورود کالای قاچاق شده که استان اصفهان نیز با استفاده از این سامانه کنترل خوبی بر ورود کالای قاچاق و جلوگیری از آن داشته است.

در ادامه رئیس گمرک اتاق بازرگانی استان اصفهان نیزگفت: جلوگیری از ورود کالای قاچاق با برنامه ریزی، کنترل و مدیریت نظام تعرفه ای کشور امکان پذیر است .

کاظمی افزود: باید به گونه ای نظام تعرفه ای کشور تدوین شود که برای قاچاقچیان صرفه اقتصادی نداشته باشد.

قاچاق، چوبی لای چرخ تولید ملی

گفتنی است ؛ با همکاری نیروی انتظامی و گمرک اصفهان به زودی دستگاه ایکس ری در گلوگاه های استان نصب خواهد شد تا ضمن کاهش خطای انسانی در بازرسی ها از ورود کالای قاچاق به استان جلوگیری شود.

دستگاه‌های ایکس‌ری قابلیت بررسی 70 کامیون و کانتینر را در هر ساعت دارند .



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.