کرمانشاه؛

کرمانشاه معدن استعدادهای فرهنگی و هنری

کرمانشاه معدن استعدادهای فرهنگی و هنری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ،با بیان اینکه در هر حوزه‌ای از فرهنگ و هنر از جمله موسیقی، تئاتر، فیلم و ...که نگاه کنیم تعدادی از نام‌آوران کرمانشاهی را می‌توان دید افزود:با این وجود متاسفانه به شکل شایسته برای بروز این استعداها بسترسازی نشده است.

ابراهیم رحیمی زنگنه  افزود: در حال حاضر شاهد برگزاری کنسرت گروه‌های موسیقی بومی محلی زیادی در استان هستیم و می توان گفت در مقابل برگزاریچهار کنسرت سنتی و بومی محلی در استان، مجوز برگزاری یک کنسرت به گروه‌های خارج از استان داده می‌شود.

رحیمی زنگنه با انتقاد از برخی مخالفت‌ها با برگزاری کنسرت برخی گروه‌های موسیقی در استان، گفت: جالب اینجاست که برخی گروه‌های موسیقی در برنامه‌های صداوسیما به اجرای موسیقی می‌پردازند، ولی وقتی می خواهنددر کرمانشاه کنسرت برگزار ‌کنند، برخی‌ها مخالفت می‌کنند.

وی راه مقابله با ماهواره و رواج موسیقی زیرزمینی در جامعه را تولید آثار فاخر دانست و گفت: وقتی در حوزه سینما آثار خوبی تولید شود، مردم خودشان ماهواره‌ها را خاموش می کنند. در حوزه موسیقی نیز وقتی تولید آثار فاخر داشته باشیم جامعه به سمت موسیقی زیرزمینی نخواهد رفت.

رحیمی زنگنه به افزایش مراجعه مردم به سینما هم اشاره کرد و گفت: سال 1392 حدود 108 هزار نفر در کرمانشاه به سینما رفتند که این تعداد در سال 1394 به 296 هزار نفر رسید، یعنی رشد 300 درصدی داشت. در تهران رشد 700 درصدی را هم شاهد بودیم و دیدیممردم برای تماشای برخی فیلم‌ها صف می‌کشیدند. اگر تولید چنین آثاری بیشتر شود مردم خودشان ماهواره‌ها را خاموش می‌کنند.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.