مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان گفت: استفاده از سیستم GIS و عملیاتی کردن آن در فعالیت‌ها و مطالعات روزانه الزامی می باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمود دشت بزرگ مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان با توجه به اهمیت سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) در تصمیم‌گیری‌های مکان‌مند و تأثیر آن در افزایش دقت در مطالعات و انجام فرآیندها و کاهش زمان و هزینه‌های اضافی در اجرای پروژه‌ها بر استفاده از GIS و عملیاتی کردن آن در فعالیت‌های روزانه تأکید کرد.

وی افزود: سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) به عنوان بستری جهت ذخیره‌سازی، ویرایش، تجزیه و تحلیل و بهنگام‌رسانی اطلاعات مکانی و توصیفی و به عنوان یکی از تکنولوژی‌های اطلاعاتی و ابزارهای تصمیم‌گیری است که مورد توجه مدیران و کارشناسان برق کشور به منظور برنامه‌ریزی، بهره‌برداری و توسعه بهینه شبکه انتقال و فوق توزیع کشور قرار گرفته است.

دشت بزرگ بیان داشت: در واقع سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) موقعیت مکانی تجهیزات شبکه برق و اطلاعات توصیفی آنها را تلفیق و از طریق نرم افزار به کاربران ارائه می‌دهد که برخی از کاربردهای آن نمایش اطلاعات مکانی و توصیفی شبکه، گزارش‌گیری، جست‌و‌جوی مکانی و توصیفی، مسیر‌یابی خطوط، مکان‌یابی پست و نیروگاه، بررسی استعلام حریم و ... است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.