رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معان و کشاورزی استان اردبیل گفت: هم‌اکنون مشکلی در صادرات محصول سیب‌زمینی استان اردبیل به کشورهای همجوار وجود ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ حسین پیرموذن افزود: موضوع سیب‌زمینی هم اکنون به مهمترین بحث استان اردبیل تبدیل شده و مشکلی در زمینه صادرات سیب‌زمینی استان به کشورهای همجوار از جمله آذربایجان و عراق وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بیشترین جلسات تشکیل شده در اردبیل مربوط به مشکلات موجود در حوزه تولید و صادرات سیب‌زمینی است، گفت: متاسفانه عده‌ای با نام بحران سیب‌زمینی این امر را بزرگ کرده‌اند ولی در حال حاضر هیچ مشکلی در روند صادرات سیب‌زمینی به آذربایجان و کشورهای همجوار وجود ندارد.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: استان اردبیل ظرفیت بسیار بالایی در زمینه صادرات سیب‌زمینی و تولید این محصول دارد وانتظار می‌رود با حضور سفیر جدید ایران در آذربایجان روند صادرات سیب‌زمینی به این کشور تسهیل شود تا دغدغه و نگرانی کشاورزان منطقه برطرف شود.

پیرموذن تصریح کرد: دولت فعلی در قبال ارائه تسهیلات و جوایز صادراتی به صادرکنندگان عملکرد مناسبی نداشته و در این زمینه مسئولان مربوطه تنها حرف زده‌اند که انتظار می‌رود هر چه زودتر جوایز صادراتی به صادرکنندگان ارائه شود تا روند صادرات محصول سیب‌زمینی در اردبیل توسعه یابد.

وی افزود: روابط تجاری و اقتصادی ایران و آذربایجان یک ظرفیت بسیار مهم و اساسی برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی و خدماتی است و انتظار می رود با برگزاری نشست‌های مشترک بین مسئولان دولت‌های ایران و آذربایجان در این زمینه اقدامات اساسی انجام شده و مسیر توسعه و پیشرفت هر دو کشور هموار شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.