آیین نامه تدوین قوانین در حوزه سازمانهای غیردولتی به تشکل ها ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانها ی باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ رییس گروه تاسیس سازمانهای مردم نهاد وزارت کشور و مدرس دوره آموزشی امروز در گردهمایی اعضای تشکل های مردم نهاد 6 استان کشور در گرگان گفت: تا پیش از این تنها مرجع قانونی برای صدور مجوز برای سازمانهای مردم نهاد آیین نامه ای بود که در سال 84 تدوین شده بود که ابهامات و اشکالاتی داشت.

نصرتی افزود: در راستای رفع این ابهامات و به دستور رییس جمهور پیش نویس لایحه ای آماده شد و در نهایت در 6 شهریور امسال به صورت آئین نامه ای در دولت در سراسر کشور ابلاغ شد.

وی ابراز امیدواری کرد: با پیگیری دولت این آیین نامه به صورت قانونی برای سازمانهای مردم نهاد تصویب و مجلس آن را الزامی کند.

کریمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان هم گفت: استان گلستان با 213 تشکل مردم نهاد که فعال در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هستند رتبه اول تعداد تشکل ها را در کشور به خودش اختصاص داده است.

وی افزود : این دوره ها به صورت برنامه ریزی شده در پنج استان تهران، مازندران، گیلان، البرز و استان قزوین برگزار می شود که استان گلستان با توجه به مقام نخست در ثبت تشکل های مردم نهاد به عنوان استان پایلوت و مرکز گروه استانی شمال کشور انتخاب شده است.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.