معاون امور توسعه اداره ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: جامعه ورزش کشور به محافظت از محیط زیست به عنوان مهمترین مساله روز کشور تمرکز ویژه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیرضا امین آزاد با بیان اینکه در سالهای گذشته به محیط زیست توجه جدی نشده و امروز وضعیت محیط زیست در کشور به مرحله بحرانی رسیده است ، افزود: بیشتر کشورها برای یادآوری مباحث اجتماعی از افرادی همانند ورزشکاران و هنرمندان که از لحاظ موقعیت اجتماعی مورد قبول مردم هستند، استفاده می کنند.

وی با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست و جلوگیری از انقراض گونه های جانوری گفت: خشک شدن دریاچه ارومیه، زاینده رود و گاوخونی و انقراض گونه های جانوری فقط در همان منطقه تاثیر منفی بر جای نمی گذارد و به اکو سیستم آن منطقه، کشور و جهان آسیب وارد می کند.

معاون امور توسعه اداره ورزش و جوانان استان اصفهان با بیان اینکه تفاهم نامه ای بین سازمان حفاظت محیط زیست کشور و وزارت ورزش و جوانان به منظورحفاظت از محیط زیست منعقد شده است، افزود: وزارت ورزش و جوانان سال گذشته هم به عنوان یکی از دستگاه های برتر کشور در امر توجه به محیط زیست شناخته شد.

علیرضا امین آزادگفت : استان اصفهان دو سال پیاپی در کشور و در بین 34 استان کشور مقام اول حفاظت از محیط زیست را کسب کرد.

مشاور وزیر ورزش و جوانان و سرپرست دفتر محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان هم برگزاری این دوره آموزشی و حمایت از برگزاری مطلوب این دوره را نشان دهنده دغدغه حفظ محیط زیست بین مدیران استان اصفهان دانست.

رضا شجیع برگزاری این دوره را گام مؤثری در جهت ترویج نگرشها و تشویق رفتارهای زیست محیطی در میان ورزشکاران و جوانان اعلام و ابراز امیدواری کرد: با توجه ویژه ای که وزارت ورزش و جوانان به مسئله محیط زیست دارد، اقدامات مفید و مثمر ثمری در زمینه حفاظت از محیط زیست کشور انجام شود.

این دوره آموزشی با حضور 40 مربی از شهرستان های استان در تالار اجتماعات سرای ورزشکاران اصفهان آغاز شد.

در این دوره دو روزه شر کت کنندگان در مدت 30 ساعت آموزش های تئوری و عملی را فرا می گیرند .



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار