شورای عالی صلح افغانستان اعلام کرده است که در صورت نهایی شدن توافقنامه صلح میان دولت و حزب اسلامی، جامعه جهانی تحریم های این حزب را لغو خواهد کرد.

جامعه جهانی تحریم ها بر حزب اسلامی را لغو خواهد کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شورای عالی صلح افغانستان اعلام کرده است که در صورت نهایی شدن توافقنامه صلح میان دولت و حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار، جامعه جهانی تحریم های این حزب را لغو خواهد کرد.
 
مولوی عبدالکبیر اوچقون معاون این شورا گفته است که برخی از موارد تکنیکی در توافقنامه صلح با حزب اسلامی باقی مانده که بزودی حل خواهد شد.

اوچقون تصریح کرد: با حل شدن دو یا سه مورد از این تفاهمنامه میان دو طرف پس از عید امضاء می‌شود. موارد چندان مهم هم نیست و یک کمیته تعیین شده تا روی این موارد کار کند.
 
وی تاکید کرده است که جامعه جهانی تعهد نموده که در صورت نهایی شدن توافقنامۀ صلح میان حکومت افغانستان و حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار، کار را روی لغو تحریم ها بر این حزب آغاز کند.

گفتنی است که محمد اشرف غنی رئیس جمهور به تازگی اعلام کرده است که توافقنامه صلح میان دولت و حزب اسلامی به زودی نهایی می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار