شورای امنیت سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی در مورد اوضاع امنیتی در افغانستان به تجهیز و پشتیبانی نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور تاکید کرد.

تاکید شورای امنیت سازمان ملل به پشتیبانی نیروهای امنیتی افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شورای امنیت سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی در مورد اوضاع امنیتی در افغانستان به تجهیز و پشتیبانی نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور تاکید کرد.
 
جمهور نوشت: نماینده ویژه سرمنشی ملل متحد برای افغانستان گزارش سه ماه اخیر خود را درباره وضعیت امنیتی و سیاسی این کشور به شورای امنیت ملل متحد چهارشنبه (۲۴ سنبله) در نشستی ارائه کرد.

شورای امنیت ملل متحد بار دیگر اعلام کرد که در کنفرانس بروکسل از افغانستان حمایت می کند.
 
در عین حال، شورای امنیت ملل متحد، نگرانی خود را در مورد اوضاع امنیتی افغانستان ابراز داشته و فعالیت های دهشت افکن توسط طالبان، شبکه حقانی، القاعده و داعش و سایر گروه وابسته به آنان را در این کشور محکوم کرده است.
 
در این نشست، محمود صیقل، سفیر و نماینده دائمی افغانستان در ملل متحد نیز دیدگاه و تقاضاهای حکومت افغانستان را در بیانیه‎ای مفصل ارائه و تشریح کرد.

صیقل به رادیو آشنا در این باره گفته که اعضای شورای امنیت در این نشست بر ارتقای توانمندی دفاعی افغانستان برای تامین امنیت خود تاکید کردند و افغانستان نیز در این نشست بر تداوم همکاری جامعه جهانی اصرار ورزید.

در همین حال، میشل جین سیسان، معاون نماینده دائمی ایالات متحده در ملل متحد گفت که امنیت افغانستان امنیت همه کشورها است و ترقی و انکشاف افغانستان برای امن شدن این کشور ضروری پنداشته می شود.

معاون نماینده آمریکا در ملل متحد به افزایش ناامنی در افغانستان اشاره کرده و بر افزایش تعهد جامعه بین المللی به افغانستان تاکید کرد.

سیسان گفت: نخست، ما باید تعهد خودرا نسبت به افغانستان دو چندان کنیم، ایالات متحده حملات امسال طالبان را بر مردمان ملکی، کارمندان بشری و افراد حکومت محکوم می کند.

آمار یوناما به خوبی نشان می دهد که این حملات به مردم ملکی صدمات شدیدی وارد می کند.

میشل سیسان انکشاف افغانستان را برای ثبات کشور ضروری خوانده و گفت آنها خواهان این مطلب اند تا در کنفرانس بروکسل کشورها بکوشند به افغانستان کمک زیاد کنند و به انکشاف اقتصادی دست یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار