شهرکرد؛

اجرای 58 طرح از مصوبات سفر استانی هیئت دولت

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تا کنون 58 طرح از مصوبات نخستین سفر استانی رئیس جمهور و هیئت دولت به این استان اجرا و بهره برداری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ قاسم سلیمانی با اشاره به برنامه های دولت يازدهم برای بهسازی و توسعه زيرساخت های چهارمحال و بختياری افزود: در سفر سال 93 رئیس جمهور و هیئت دولت به استان، اجرای 84 طرح با اختصاص 2 هزار و 230 میلیارد ریال اعتبار در این راستا تصویب شد.

وی با بیان اینکه تا کنون 58 طرح از این تعداد به طور کامل اجرا و بهره برداری گردیده، اضافه کرد: 96 درصد تعهدات مالی دولت در اجرای طرح های باقیمانده نیز محقق شده است.

سلیمانی ادامه داد: تعدادی از این طرح های مصوب به دلیل شرایط مالی و اقتصادی در سال گذشته به نتیجه نرسید که بر اساس دستور رئیس جمهوری مقرر شد تا پایان سال مالی جاری به بهره برداری برسد.

وی گفت: توسعه راه های ارتباطی، پیگیری اجرای راه آهن اصفهان ـ شهرکرد ـ اهواز، احداث جاده جایگزین سد کارون چهار، تكميل و بهره برداری از طرح های توليدی بزرگ مانند فاز نخست فولاد سفيددشت، طرح انتقال آب بن ـ شهرکرد ـ بروجن، پروژه های عمرانی و ارتقای زيرساخت های توسعه ای از مهمترین وعده ها و طرح های رئیس جمهور در سفر استانی بود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به نشست و دیدار خود با رئیس جمهور در روز سه شنبه گذشته (23 شهریور) در تهران، تهیه و تدوین طرح جامع گردشگری استان را از دیگر مصوبات سفر هیئت دولت عنوان کرد و افزود: بر اساس دستور رئیس جمهور این طرح به تصویب هیئت دولت می رسد.

سلیمانی گفت: در این نشست یک و نیم ساعته همچنین گزارش عملكرد دستگاه های اجرايی چهارمحال و بختياریي در بخش های مختلف اقتصاد مقاومتی، اجتماعی، فرهنگی، سياسی و عمرانی و پیگیری طرح هایی مانند سد خرسان سه، سد ونک، مسائل آب و طرح های اقتصاد مقاومتی به رئیس جمهور ارائه شد.

وی ادامه داد: در این نشست مقرر شد تا سرمایه گذاری بخش های غیر دولتی در استان هم در جلساتی با معاون اجرایی رئیس جمهور پیگیری شود.

استاندار چهارمحال و بختياری یادآور شد: در این نشست همچنین از حجت الاسلام دکتر روحانی رئیس جمهور برای سفر به اين استان به منظور افتتاح تعدادی از پروژه های مهم دعوت به عمل آمد.

سلیمانی اضافه کرد: رئيس جمهوری برای سفر دوم خود به چهارمحال و بختياری، دستور بررسی و پیگیری برای اجرا و به نتيجه رسيدن پروژه های مهم مانند راه آهن اصفهان ـ شهركرد ـ اهواز و انتقال آب بن ـ شهركرد ـ بروجن را صادر كرد.

وی همچنین گفت: ايجاد ۱۵ هزار شغل جديد و تثبيت اشتغال موجود از مهمترين اولويت های مسئولان چهارمحال و بختیاری در سال جاری است.

سلیمانی با بیان ایجاد دو هزار و ۱۰۰ فرصت شغلی از ابتدای امسال در استان افزود: سال گذشته نيز با تلاش های صورت گرفته، زمينه اشتغال و تثبيت شغل برای ۹ هزار و ۵۰۰ نفر در استان فراهم گردید.

نخستین سفر استانی حجت الاسلام دکتر حسن روحانی رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت یازدهم به چهارمحال و بختیاری در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه 15 و 16 مردادماه سال 1393 انجام شد.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار