در 5 ماهه اول سالجاري بيش از 320 هزار تماس در مركز فوريت هاي پليس 110 ثبت شده است .

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ معاون عمليات فرماندهي انتظامي استان گيلان در نشست خبري با اصحاب رسانه  اقدامات و روند كاري مركز فوريت هاي پليس 110را تشريح كرد.

سرهنگ  سيدمحمد حسيني مقدم با اشاره به اينكه  مركز 110 پليس در راستاي تحقق شعار مردم مداری و جامعه محوری پلیس، ارائه خدمات پلیسی مناسب و سريع و ايجاد  افزايش احساس امنیت در جامعه راه اندازي شد، گفت: هدف از ایجاد سیستم فوریت های پلیسی110 سامان بخشیدن به امر دریافت،توزیع ماموریت ها و بازخورد گيري از آن در جامعه مي باشد

وی واحدهای اجرایی پليس 110 را شامل یگان عملياتي فوریت های پلیسی،کلانتری  وپاسگاه،يگان امداد،پليس راهنمايي و رانندگي، پليس امنيت عمومي،آگاهي و پليس مبارزه با مواد مخدر و مرزباني اعلام كرده و بيان داشت: اين واحد هاي اجراي از  طريق شبکه ارتباطی یکپارچه به مراکز110 متصل بوده و در طول شبانه روز آماده دریافت و اجرای ماموریت های پليسي می باشند.

حسيني مقدم فرآیند کلی در ماموریت های فوریت پلیسی110  را شامل دريافت ماموريت،توزيع ماموريت به واحد هاي عملياتي ،حضور واحد های عملياتي و بازخورد ماموريت عنوان كرد و افزود:تماس های مردمی با مراکز فوریت های پلیسی110  در قالب تماس فوريتي،تماس غير فوريتي و اخبار بررسي اطلاعاتي گنجانده مي شود.

معاون  عملياتفرماندهي انتظامي گيلان ادامه داد: عدم آشنايي مخاطبان 110 به چرخه كار و زمان رسيدگي و حضور مامور در اخبار فوريتي و غير فوريتي  و همچنين عدم اطلاع از مصاديق اخبار فوريتي از جمله مشكلات پليس 110  در اجراي ماموريت هاي پليسي مي باشد.

اين مقام انتظامي مشكلات چون اختلافات خانوادگي، اختلافات ملكي ،قصور در انجام وظيفه توسط ماموران دولتي ماننده قطع آب و برق و تلفن،موارد زيست محيطي و منابع طبيعي،كلاهبرداري، اختلاس،پول شويي،اختلاف مالي،مزاحمت تلفني،فرار از منزل،تهديد به تخريب اموال و فقداني اسناد مدارك،سد معبر خودرو ها در معابر و جلوي درب منازل را نياز به  تماس مخاطبان با مركز 110  نمي باشد، افزود: بيشتر اين قبيل  جرائم صرفا جنبه راهنمايي و ارشاد داشته و كاربر 110 نيز مخاطبان را راهنمايي تا با تنظيم شكايت به مرجع قضايي مراجعه و پيگير حقوق خود باشد

وي يكي ديگر از موانع دراجرايي  ماموريت هاي اين مركز  را تصادفات خسارتي عنوان و تاكيد كرد:در تصادفات خسارتي تا مبلغ 63 ميليون ريال نياز به تماس با 110 و حضور ماموران راهنمايي و رانندگي در صحنه حادثه نمي باشد.

معاون  عملياتفرماندهي انتظاميگيلان با اشاره به اينكه در 5 ماهه نيمه اول سال بالغ بر 329هزار  و 147 تماس با درمركز فوريت هاي پليس 110توسط هموطنان صورت گرفته است، افزود: تماس مردمي در مقايسه با مشابه سال قبل از افزايش 9 درصدي برخورد است.

حسيني مقدم بيشترين تماس ها در اين بازده زماني را مربوط به جرايم راهنمايي و رانندگي با 39 هزارو 618     تماس و كمترين تماس را مربوط به امورخاص اتباع بيگانه با يك تماس عنوان كرد و افزود: مركز استان با 30 هزارو 899 تماس بيشترين آمار را در اين خصوص به خود اختصاص داده است.

اين مقام انتظامي ميانگين تماس روزانه با 110را 2 هزار 55 تماس در سطح استان اعلام كرده و بيان داشت: شهرستان رشت با 999 تماس روزانه بيشترين تماس را در سطح استان داشته است.

معاون عمليات فرماندهي انتظامي گيلان از   اصحاب رسانه در فرهنگ سازي جامعه  بر   تلاش  براي شناساندن ضرورت تماس با مركز 110 به مردم جهت تسريع در ماموريت هاي ضروري و فوريتي قدر دانی كرد.

انتهای پیام /ق



برچسب ها: گیلان ، نشست خبری ، پلیس 110
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.