شيوه نامه آيين نامه ساماندهي صدور و تاييد مدرك تحصيلي دانش آموزان به استان هاي سراسر كشور با امضای وزیر آموزش وپرورش کشورابلاغ گردید.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، در اجراي بند 11 مصوبه نهصد و هفتمين جلسه شوراي عالي آموزش و پرورش مورخ 18/8/1394،‌شيوه نامه اجرائي آيين نامه ساماندهي صدور و تائيد مدارك تحصيلي دانش آموزان جهت اجرا به تمامي مناطق و نواحي آموزش و پررش و واحدهاي آموزشي دوره هاي اول و دوم ابتدايي و دوره هاي اول و دوم متوسطه تابع ادارات كل آموزش و پرورش استان هاي سراسر كشور ابلاغ مي گردد .

دربند (1) اين شيوه نامه آمده است : ورود اطلاعات و ثبت سوابق تحصيلي دانش آموزان و همچنين مديريت فرايند صدور مدارك تحصيلي و اسناد آموزشي ، در مدت تحصيل دانش آموز ،‌در سامانه هاي مربوط به ويژه سامانه جامع موضوع بند 1 آيين نامه فوق ، بادقت و نظارت كامل و مسئوليت مدير و توسط معاون اجرايي واحد آموزشي صورت پذيرد.

اساس بند 2 اين شيوه نامه ؛ شروط پذيرش گواهينامه مهارتي ؛ دارا بودن مجوز رسمي از آموزش و پرورش ، دارا بودن تاييديه رسمي از ادارات مناطق و شهرستان يا تاييديه اصالت گواهينامه مهارتي ، با استعلام كتبي و محرمانه توسط نماينده آموزش و پرورش يا به روش الكترونيكي از مرجع صادر كننده عنوان شده است .

مطابق بند 6؛درمدارس دولتي و غيردولتي ، مسئوليت صدور مدارك تحصيلي ، به عهده مدير مدرسه است و در مدارس وابسته و غيردولتي ، مسئوليت مدير نافي مسئوليت و پاسخگويي موسس يا نماينده حقوقي او نخواهد بود .

براساس اين شيوه نامه ؛ به منظور آشنايي با سامانه ها و قوانين و مقررات مرتبط با مسئوليت مديران و معاونان مدرسه ، قبل از انتصاب و در حين انجام مسئوليت ، ضروري است اداره آموزش و پرورش دوره هاي آموزشي و توجيهي براي آنان برگزار كند ، شركت در اين دوره ها ، الزامي است و نظارت برحسن اجراي اين شيوه نامه برعهده مديركل محترم آموزش و پرورش استان است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.