ارومیه؛

برگزاری مسابقه غذاهای سنتی در حاشیه جشنواره انگور

مدیر اجرایی چهارمین جشنواره انگور گفت: مسابقه غذاهای سنتی از مشتقات انگور در محوطه چهارمین جشنواره انگور در روز 26 شهریور ماه برگزار می شود .

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، ناصر رکاب گفت: مسابقه غذاهای سنتی از مشتقات انگور در محوطه چهارمین جشنواره انگور در روز 26 شهریور ماه برگزار می شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این مسابقه، بیان کرد: مسابقه غذاهای سنتی از مشتقات انگور با هدف احیای آن و آشنایی نسل جوان با انواع غذاهای سنتی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی برگزار می شود .

مدیر اجرایی چهارمین جشنواره انگور با اشاره به پخت انواع غذاها از مشتقات انگور مانند قیقاناخ ، اظهار کرد: متاسفانه بیشتر غذاهای سنتی از مشتقات انگور به فراموشی سپرده شده است که لزوم احیای آن ضروری است و این مسابقه فرصتی است که این نوع غذاهای را به نسل جوان بشناسانیم

لازم به ذکر است آذربايجاني‌ها در طبخ انواع غذاها و خوراك‌هاي خوشمزه مهارت ويژه‌اي دارند و غذاهاي سنتي اين خطه شهره خاص و عام است. برخي از غذاهاي سنتي علاوه بر طبخ در طول سال در روزهاي به خصوصي نيز معمولا پخته مي‌شوند و مردم آذربايجان طبق سنت‌هاي قديمي خود در ايام خاص سال غذاهاي سنتي مخصوص آن ايام را آماده مي‌كنند. میوه انگور درسفر های این دیار رنگ و مفهوم دیگری می یابد، چرا که از زمان رشد تا پایان برداشت آن از مشتقات این محصول در طبخ انواع غذاها استفاده می شود، در این راستا طبق گفته مدیر اجرایی چهارمین جشنواره انگور مسابقه غذاهای سنتی از مشتقات انگور در محوطه چهارمین جشنواره انگور برگزار می شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.