ارومیه؛

توزیع سبد غذایی در بین مادران باردار روستایی

169سبد مواد غذایی به مادران باردار روستایی شهرستان تکاب تحویل داده شد .

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، محمدی کارشناس مسئول بهداشت خانواده مرکز بهداشت گفت: سبد مواد غذایی هر دو ماه یکبار توزیع می گردد که این مرحله سوم توزیع سبد مواد غذایی بنیاد علوی در سال جاری می باشد .

وی افزود: این سبد شامل 5 کیلو مرغ ، 2 بسته پنیر ، ماکارونی 2 عدد ، تن ماهی 4 عدد ، عسل یک کیلو ، حلوا شکری 2 عدد ، خرما دو بسته ، سویا یک کیلو ، روغ مایع 3 عدد ، بلغور جو 1 بسته ، نخود 1 بسته ، لوبیا چیتی 2 عدد ، عدس 2 بسته و لپه یک بسته و یک کیسه برنج می باشد.

محمدی در مورد جامعه هدف اظهار داشت: گروه هدف این طرح شامل مادران باردار مراکز روستایی در حاملگی های اول و دوم هستند که از لحاظ مالی ضعیف و از نظر جسمی کم خون و کم وزن می باشد که این افراد از طریق بهورزان شناسایی می شوند .

وی در مورد زمان توزیع سبد نیز گفت: مواد غذایی مذکور از ماه چهارم حاملگی مادران تا سن 6 ماهگی کودکانشان به افراد واجد شرایط تحویل داده می شود .

کارشناس مسئول بهداشت خانواده در پایان خاطر نشان کرد: سهمیه سبد مواد غذایی که از طرف بنیاد علوی برای شهرستان تکاب داده می شود 169 سبد در هر دوره می باشد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.