دوره آموزشی عقیدتی مهارتهای زندگی از دیدگاه اسلام با محوریت موضوع ارتباط موثر با شرکت 250 نفر از کارکنان شاغل در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان در این دوره آموزشی  با اشاره راههای ارتباط موثر با دیگران اظهارکرد: طبق تحقیقات انجام گرفته 75 درصد زندگانی افراد در گرو ارتباط با دیگران است و در دین اسلام گوشه نشینی و منزوی بودن و قطع ارتباط فرد با جامعه جایز نیست.

حجت الاسلام  سید حامد ساجدی نژاد افزود: یکی از مواردی است که در قرآن به آن پرداخته شده است و به فرد کمک می‌کند تا بتواند کلامی و غیرکلامی و مناسب با فرهنگ و جامعه و شرایط، خود را بیان کند. بدین معنی که فرد بتواند نظرها، عقاید، خواسته‌ها، نیازها و هیجان‌های خو را ابراز و به هنگام نیاز بتواند از دیگران درخواست کمک و راهنمایی کند، ارتباط موثر با دیگران است .

وی بیان کرد: یکی از عوامل موثر بر تنش‌ها و اختلافات اجتماعی، بی توجهی ما مسلمان‌ها به همان روش و معیار ارتباطی موثر است .

ساجدی نژاد افزود: تصمیم گیری های درست در زندگانی افراد موجب نشاط و شادابی، افزایش حس اعتماد به نفس و تقویت بهداشت روحی و روانی افراد می شود.

وی خاطر نشان کرد: مهارت ارتباط موثر از نگاه پیامبر(ص) و ائمه نیز مورد توجه بوده و در سخنان ارزشمند ایشان نیز همواره به این موضوع تاکید شده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.