بر اساس آمارها هر ساله 500 نفر در شهرهای شمالی استان به عنوان کانون سل ایران به بیماری سل مبتلا می شوند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگار جوان از زاهدان،دکتر جواد اکبری زاده معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی زابل سوتغذیه و مراجعه نکردن مردم برای شناسایی را از عوامل مهم ابتلا به سل در منطقه سیستان دانست و افزود: بیماری سل از سالیان گذشته در شهرهای شمالی سیستان و بلوچستان وجود داشته و اکنون این منطقه به کانون سل ایران تبدیل شده است.

وی ادامه داد: سرفه بیش از 2 هفته، تب، تعریق و سرفه های خلط آور از جمله علائم بیماری سل است و افراد مشکوک با مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی و خانه های بهداشت مورد نمونه برداری قرار گرفته و نمونه ها در قوطی ها مخصوص جمع آوری و به آزمایشگاه سل منتقل می شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل ادامه داد: پس از مثبت بودن نتیجه آزمایش دانشگاه علوم پزشکی زابل دوران درمان خود را به صورت رایگان برروی بیمار مبتلا آغاز می کند.

وی با بیان اینکه بعضی از گونه باکتری بیماری سل مقاوم است تصریح کرد: دوره درمان این بیماری 6 ماه است اما اگر بیمار مبتلا به سل مقاوم به درمان باشد به تهران اعزام و دوران درمان خود را در آنجا سپری می کند و دوره درمان آن نیز 250 میلیون تومان هزینه در بر دارد.

وی افزود: فقر بیش از حد مردم و خشکسالی پی در پی باعث سوتغذیه در منطقه شده است به طوری که هر چه بدن ضعیف تر شود فرد مستعد ابتلا به این بیماری می شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل افراد مسن را بیشترین مبتلایان به این بیماری معرفی کرد و اظهار داشت: افراد مبتلا به این بیماری در طول درمان با دانشگاه علوم پزشکی همکاری لازم را داشته باشند.

وی افزود: آموزش های لازم در شهرها و روستاها به صورت مداوم انجام می شود و تعداد زیادی از مردم منطقه با علائم و چگونگی درمان این بیماری آشنایی دارند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار