دلالان سودجو بویژه دلالان افغانی ، حاصل دست‌رنج کشاورزان زرندی را با قیمت ناچیزی به جیب می‌زنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه زرند گفت: با همه تأکیداتی که در زمینه حمایت از قشر زحمتکش و مظلوم کشاورزان شده است، متاسفانه باز هم شاهد هستیم که با فرا رسیدن فصل برداشت پسته به جای اینکه منفعت دست‌رنج یک ساله کشاورزان در جیب خودشان باشد، باز هم دلالان سودجو بویژه دلالان افغانی وارد عرصه شده و حاصل دست‌رنج کشاورزان را با قیمت ناچیزی به جیب می‌زنند.

حبیب الله خنجری فرماندار زرند افزود :هم اکنون کشاورزان پسته دار شهرستان زرند در حال برداشت دسترنج یک ساله خود هستند .

وی با اشاره به گلایمندی باغداران زرندی نسبت به قیمت پائین محصول پسته از کشاورزان خواست در فروش محصول پسته خود عجله نکنند .

مختار میرزائی از کشاورزان با تجربه زرندگفت :چرا محصولی را که بعد از یک سال با زحمت فراوان بدست می آوریم، دلالانبا قیمت ناچیزی از ما خریداری می کنند؟

وی افزود: اکثر باغداران برای تولید محصول خود از بانکها وام گرفته اند و با توجه به سررسید وام خود مجبورند پسته خود را به هرقیمتی که دلالان خریداری نماند .بفروش برسانند و سود این محصول دلالان و واسطه ها بدون کمترین زحمتی به جیب می زنند.

اقای میرزایی عنوان کرد:کشاورزان به حمایت اساسی دولت نیاز دارند.میتوان با تقویت شرکت تعاونی ضمن کوتاه کردن دست دلالان از متضرر شدن کشاورز جلوگیری نمود.

مظفر محمدی یکی دیگر از کشاورزان زرندی که در برداشت محصول پسته موفق بوده است اظهار داشت: در تولید محصول پسته به توصیه های کارشناسان زبده جهاد کشاورزی توجه داشته ام .پس از انجام آزمایشات خاک شناسی اقدام به تامین کود مورد نیاز در زمان مناسب را نموده ام و به هیچ وجه خود سرانه عملیات کود دهی را انجام نداده ام.

این کشاورز موفق گفت: برای تولید هر کیلوگرممحصول پسته حدود 24هزار تومان هزینه شده است اما الان که فصل برداشت است پسته را کیلویی 25 هزار تومان خریداری میکنند .و مسئولین باید چاره اندیشی کنند.

امسال 20 هزار تن پسته از سطح باغات زرند برداشت می شود.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: دلال ، افغان ، پسته ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار