در حال حاضر 99 و 84 صدم درصد روستاهای خراسان شمالی از نعمت برق برخوردارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، قائم مقام مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت:با برق رسانی به 33 روستای دیگر در دولت تدبیر و امید، برخورداری برق روستایی در خراسان شمالی به رقم 99 و 84 صدم درصد رسید.

علیرضا علیخانی گفت: در3ساله اخیر، 33 روستا در استان برق دار شده است و به این ترتیب آمار روستاهای برق دار استان به 919 روستا رسید.

وی با اشاره به اینکه تنها 3 روستای بی برق بالای 10 خانوار در استان باقی مانده است افزود: در حال حاضر 125 هزار مشترک روستایی استان از نعمت برق بهره مند هستند که 7 هزار و 800 خانوار از این تعداد در سه سال گذشته برق دار شده اند.

وی اعتبار صرف شده برای برق رسانی به روستاهای جدید در سه سال گذشته را 42 میلیارد ریال برشمرد و گفت: همچنین برای طرح های توسعه و روشنایی روستایی 76 میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

وی اعتبار هزینه شده برای اصلاح شبکه روستاهای استان را نیز 98 میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: روستاهای کلاته حاج حسن، کلاته کمیلی، مزار جان، کلاته آنه محمد، شور و پست دره از توابع شهرستان های بجنورد، راز و جرگلان، اسفراین و مانه و سملقان در فهرست برق رسانی تا پایان امسال قرار گرفته اند.

قائم مقام مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اظهار داشت: در سه سال گذشته 560 کیلومتر شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف در طرح های برق رسانی و توسعه روستایی، احداث و یا اصلاح و 160 دستگاه ترانس نیز نصب شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: در آذرماه سال جاری بتوانیم جشن پایان پروژه های برق رسانی به روستاهای بالای 10 خانوار استان را برگزار کنیم.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.