دولت هند پس از ممانعت از سفر یک فعال کشمیری به ژنو برای شرکت در نشست سازمان ملل، وی را بازداشت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت روزنامه گاردین، پلیس در منطقه ای از کشمیر تحت کنترل هند "خرم پرویز،" یک فعال برجسته را چند ساعت پس از آنکه از پرواز وی به ژنو برای حضور در نشست "شورای حقوق بشر سازمان ملل" ممانعت به عمل آورده بود، بازداشت کرد.

همکاران "خرم پرویز" اعلام کردند بازداشت وی روز جمعه صبح رخ داد و بسیار بی سابقه بود.
پرویز 39 ساله روز جمعه صبح از منزل خود در شهر "سرینگر" به بازداشتگاه منتقل شد. یک فعال و خبرنگار دیگر در این خصوص گفت: قاضی هند وی را به اتهام بر هم زدن صلح به دست کم 5 روز حبس محکوم کرده است.

حکم بازداشت اداری -- که دیوان عالی کشور هند تاکنون بارها از آن انتقاد کرده است -- اجازه دستگیری افراد را بدون محاکمه صادر می کند. نتایج بررسی های اخیر نشان داده است 3200 نفر از مردم هند از دسامبر 2014 تاکنون بر اساس این حکم در بازداشت به سر می برند.

پرویز که عضو ارشد "ائتلاف جامو و کشمیر برای جامعه مدنی" است در این خصوص گفت: روز چهارشنبه قصد داشتم برای حضور در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل به ژنو سفر کنم که در فرودگاه دهلی نو از پرواز من به سوئیس ممانعت به عمل آمد.

وی در ادامه افزود: هیچ مدرک رسمی برای ممنوعیت سفر من ارائه نشد؛ اما برخی به من گفتند این دستور از جانب اداره اطلاعات هند صادر شده است.

گفته می شود پرویز که تاکنون بازداشت نشده است یکی از منتقدان سر سخت خشونت های نیروهای امنیتی هند در کشمیر به شمار می رود. در ناآرامی های اخیر کشمیر تاکنون بیش از 80 نفر کشته و هزاران نفر دیگر زخمی شده اند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار