رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: بودجه ورزش کشور به طور عادلانه در میان فدراسیون های ورزشی اختصاص پیدا نمی کند.

هاشمی: مشکل اس 300 برطرف شد / مشکل فشنگ تیراندازی هنوز وجود داردبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی هاشمی رئیس فدراسیون تیراندازی در نشست خبری در جمع خبرنگاران در تشریح برنامه‌های فدراسیون اظهار کرد: در المپیک 90 کشور در رشته تیر اندازی شرکت کردند که 39 کشور از طریق وای کارت و 60 کشور از طریق سهمیه مستقیم در این رقابت‌ها حاضر شدند که در مجموع 464 تیرانداز در المپیک ریو با هم به رقابت پرداختند، تیم ملی تیراندازی ایران با 5 ورزشکار در 8 رشته در المپیک ریو حاضر شد و کشور آمریکا، چین و استرالیا بیشترین تعداد تیرانداز را داشته اند که رشته‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
 
وی گفت: فدراسیون جهانی پیش از المپیک تیراندازی ایران به عنوان فدراسیون برتر در رشد و توسعه تیراندازی معرفی کردند و با توجه به اینکه تیر اندازی در دو دوره موفق به کسب دو سهمیه المپیک شد سهمیه وای کارت به آن تعلق نمی‌گیرد و جزو کشورهای توانمند قرار دارد.
 
وی ادامه داد: بر اساس چشم اندازی که پیش بینی کرده بودیم دو سهمیه لندن و 5 سهمیه ریو کسب شد که 8 سهمیه برای المپیک 2020 برنامه ریزی کردیم.
 
رئیس  فدراسیون تیراندازی افزود: در برنامه‌های ما حضور سه فینالیست در مسابقات فینال فینالیست‌ها که اواسط مهر ماه درایتالیا برگزار می‌شود پیش بینی شد و امیدواریم تیراندازان ما رتبه‌های خوبی کسب کنند همانطور که الهه احمدی در سال گذشته به مقام قهرمانی در تفنگ بادی رسید.
 
وی تصریح کرد: در آذر ماه مسابقات آسیایی سلاح‌های بادی به میزبانی تهران برگزار می‌شود که تاکنون 11 کشور ثبت نام کردند همچنین  اولین دوره مسابقات جاده‌ ابریشم اسفند ماه انجام می‌شود که به پیشنهاد شهرهای جاده ابریشم است.
 
وی ادامه داد: برنامه 2020 را از قبل آغاز کردیم که در بخش استعداد یابی و توسعه و تکمیل رشته‌های تیراندازی برنامه‌های زیادی داریم که در برنامه‌ها و اردوها بهترین و جوان‌ترین ورزشکاران را دعوت کنیم.
 
هاشمی درباره وضعیت رشته اهداف پروازی در کشور گفت:رشته اهداف پروازی رشد نسبتا خوبی داشته اما برای فدراسیون رضایت بخش نبوده و باید شرایط این ورزش در کشور بهتر ازاین می شد.هرچند اهداف پروازی موفق به کسب سهمیه المپیک و مدال در مسابقات برون مرزی نشد اما ورزشکاران این رشته توانمندی آن را دارند که به جایگاه بالاتری دست پیداکنند.

رئیس فدراسیون تیراندازی در ادامه تصریح کرد:برای اهداف پروازی برنامه های متعددی داریم تا در مسابقات آسیایی بتوانیم مدال کسب کنیم و برای حضور مربیان خارجی پیشنهاداتی صورت گرفت اما متاسفانه به تفاهم نرسیدیم.

وی درباره تامین هزینه های اعزام تیراندازان به مسابقات فینال فیالیست ها بیان کرد:تامین هزینه برای اعزام تیراندازان به این رقابت ها پیش بینی شد و مشکل بودجه نخواهیم داشت.فدراسیون تیراندازی یکی از بدهکارترین فدراسیون های ورزشی کشور است که برای اعزام ورزشکاران به مسابقات جهانی با مشکلات زیاد مواجه بود.
ما  برای حل مشکلات مالی ومهمات تیراندازان نیاز به حمایت و پشتیبانی بخش دولتی وخصوصی داریم اما این حمایت هامحدود است.

*مشکل اس 300 برطرف شد اما مشکل فشنگ تیراندازان هنوز وجود دارد

رئیس فدراسیون تیراندازی درباره مشکلات فشنگ تیراندازان گفت:متاسفانه مشکل فشنگ در شرایط ناجوانمردانه ای به ایران تحمیل شد. در این زمینه نیاز به حمایت مسئولان در وزاتخانه های مختلف کشور داریم. مشکل اس 300 را برطرف کردیم اما هنوز مشکلات کوچک فشنگ تیراندازی برطرف نشده است.به دلیل کمبود فشنگ مجبور بودیم بخشی از اردو تیراندازان را خارج از کشور برگزار کنیم. متاسفانه فشنگ هنوز از لیست تحریم ها خارج نشده است و موضوع سلاح و مهمات به طور عام وجود دارد و شرکت های تولید کنند هم با مشکلات زیادی روبه رو هستند.

هاشمی درباره برگزاری مسابقات آسیایی اهداف پروازی به میزبانی تهران بیان کرد: مسابقات اهداف پروازی قرار بود سال گذشته برگزار شود اما به دلیل تقارن با دیگر مسابقات به تاخیر افتاد. همچنین انصراف کشور های حاشیه خلیج فارس از این رقابت ها دیگر کشور ها هم تمایلی برای شرکت دراین مسابقات راندارند.

وی افزود: در برنامه بودجه کشور بخش قابل توجهی به صورت ارزی مصرف می شود و باتوجه به اینکه در چند سال اخیر قیمت ارز سه برابر شد اما بودجه فدراسیون ها تغییری نکرد وحدود یک سوم از بودجه کاهش پیدا کرد که این موضوع فشار مالی زیادی را به ورزش تحمیل کرد. سازمان مدیریت وبرنامه ریزی باید توجه کند که ورزش در سلامت اجتماعی کشور تاثیر گذار است ونیاز به توجه ویژه دارد. به عنوان مثال رسانه ها به مطالبات مربیان اهمیت بیشتری می دهند اما  لازلو ۱۰ ماه حقوق نگرفت و به المپیک رفت. شاید اگر دولت را در خصوص مشکلات مالی مورد سوال قرار دهیم اقدامات جدی‌تری صورت گیرد. اگر نوبخت نمی‌خواهند بودجه ورزش را افزایش دهد آن را برای بخش دیگری هم هزینه نکند.

رئیس فدراسیون تیراندازی افزود: بودجه عمرانی سال گذشته به ورزش اختصاص پیدا نکرد. من در این موضوع ورود داشته‌ام و می‌دانم که حق ورزش کشور ضایع شده است چون مسئولیت کمیسیون عمران را داشتم، می‌دانم سال گذشته ۱۰۰ میلیارد و در سال ۹۵، ۱۲۰ میلیارد تومان به بودجه عمرانی ورزش اختصاص پیدا کرده است اما هیچ مبلغی از این بودجه به وزارت ورزش داده نشد و در جای دیگری هزینه شد. ما اصرار داشتیم پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی واگذار شود حتی با یک ریال، اما متاسفانه دولت با این طرح مخالفت کرد و می‌بینیم حالا معاون اول رئیس جمهور می‌گوید ۷۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام داریم.

عضو سابق هیات اجرایی کمیته ملی المپیک با طرح این سوال که چرا با واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی مخالفت شده یادآور شد: برای اتمام این پروژه‌ها باید ۱۴ سال بودجه کل عمرانی کشور را بدون حساب تورم صرف پروژه‌های نیمه تمام کنیم. چرا با این موضوع منطقی برخورد نمی‌شود. ما فقط در سطح کشور پول بازی می‌کنیم. نقدینگی کشور قبلا ۴۸۰ هزار میلیارد بوده و حالا نزدیک به هزار میلیارد شده است. اما این پول کجاست البته در برخی بخش‌ها سوداگری بیشتر شده اما در بخش عمرانی و ورزش هیچ توجهی صورت نگرفته است. چرا همان بودجه ناچیز اختصاص پیدا نمی‌کند؟ نزدیک المپیک می‌گویند هر کس مدال بگیرد یک میلیارد می‌دهیم اما فایده‌ای ندارد. اگر می‌خواهیم مدال داشته باشیم باید از همین حالا برای المپیک بعد شروع کنیم.

هاشمی در پاسخ به این سوال که چرا ما در سلاح‌های خفیف و اهداف پروازی لیگ نداریم یادآور شد: به خاطر تامین مهمات نتوانستیم آن را راه‌اندازی کنیم، اگرچه به صورت ضعیف هم می‌توانستیم لیگ را برگزار کنیم. امیدوارم وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح بیشتر به ما کمک کنند.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه تیراندازان نوجوان و جوان گلایه داشتند از اینکه باید برای حضور در اردو پول بدهند تصریح کرد: وقتی پول نداریم فشنگ بخریم به آنها می‌گوییم هر کس می‌خواهد در مسابقه شرکت کند خودش هزینه فشنگ را بدهد. ما حتی در برخی از اعزام ها که هزینه نداشتیم ورزشکاران را در قالب تیم ایران با هزینه شخصی اعزام کردیم. البته ما از ورزشکارانی که عضو تیم ملی هستند پولی نگرفتیم و فقط از کسانی که جزو استعدادها هستند و می‌توانند در آینده عضو تیم ملی شوند هزینه گرفتیم. آنهم نه هزینه خوابگاه.

هاشمی افزود: اعلام کردیم کسانی که مدال می گیرند، هزینه هایشان را پرداخت می‌کنیم هرچند ممکن است با تاخیر باشد. شما حتی از ساره جوانمردی بپرسید می‌گوید که ۹۰ درصد هزینه‌ها را خودش داده و بخش ناچیزی را ما و فدراسیون جانبازان داده‌ایم.

رئیس فدراسیون تیراندازی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا با نتایجی که بانوان داشته‌اند هزینه های بیشتر را به آنها اختصاص می‌دهیدگفت: برخی فدراسیون‌ها فقط ۵۰ درصد هزینه شان را به بانوان می‌دهند اما ما سهمی تعیین نکرده‌ایم و حتی ۷۰ درصد بودجه ما برای بانوان هزینه شده که گاهی آقایان معترض می‌شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار