مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: حفظ کانون خانواده و هدایت آن به سمت مسیرهای متعالی، نیازمند نقشه راه و برنامه جامع و مدون است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فرشته سلجوقی درنخستین جلسه کمیته بررسی راهکارهای عملیاتی شدن سیاست های کلی خانواده ابلاغی مقام معظم رهبری در استان با بیان اشاره به جایگاه رفیع خانواده در رشد و تعالی ابعاد مادی و معنوی زندگی، گفت: حفظ کانون خانواده و هدایت آن به سمت مسیرهای متعالی، نیازمند نقشه راه و برنامه جامع و مدونی است که مسئوولان را در رساندن به هدف والای تحکیم این نهاد مهم اجتماعی یاری کند.

وی افزود: سیاست های کلی خانواده ابلاغی مقام معظم رهبری در 16 بند سند و نقشه راهی است که توجه و برنامه ریزی بلند مدت برای تحقق آن می تواند به این مهم یاری رساند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: ابلاغ این بندها توسط معظم له موضوع شایان توجهی است که همه دستگاه های دولتی در یک هم افزایی منسجم باید به تمهیدات لازم برای اجرای آن بیاندیشند.

سلجوقی با اشاره به اینکه اجرایی کردن سیاست های حوزه خانواده نیازمند بهره گیری از خردجمعی و عزم ملی است، اظهار داشت: لزوم توجه به تغییرات، چالش ها و تحولات این نهاد خانواده در تدوین راهکارهای پیشنهادی ضروری است.

وی در پایان به تبیین سیاست های ابلاغی حوزه خانواده و نقش هر کدام از دستگاه ها در اجرای آنها پرداخت و تصریح کرد: نهاد های فرهنگی، آموزشی و اقتصادی در عملیاتی شدن اهداف تدوینی جایگاه بی بدیلی دارند.

تشکیل گروه های کاری تخصصی و تعریف هر کدام از بندهای شانزده گانه سیاست های مذکور در ذیل آنها با هدف احصا وظایف و تعریف برنامه کاری جداگانه برای هر دستگاه، انتخاب دبیر برای این گروه های کاری و ارسال پیشنهادات مربوطه ادارات در همین رابطه تا پایان هفته جاری به این اداره کل از دیگر تاکیدات سلجوقی در این جلسه بود.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار