نماینده مردم غور در مجلس نمایندگان با انتقاد از نهادهای امنیتی گفت: با آنکه ۲۰ روز از ربوده شدن این دانشجویان از سوی افراد ناشناس می‌گذرد، نهادهای امنیتی هیچ کاری انجام نداده‌اند.

افزایش نگرانی‌ها از سرنوشت نا معلوم دانشجویان ربوده شده در غور
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، سید نادرشاه بحر نماینده مردم غور در مجلس نمایندگان با انتقاد از نهادهای امنیتی گفت، با آنکه ۲۰ روز از ربوده شدن این دانشجویان از سوی افراد نا شناس می گذرد؛ اما نهادهای امنیتی برای رهایی آنان هیچ کاری انجام نداده اند.

آقای بحر افزود که خانواده و بسته گان این دانشجویان در حالت بدی در انتظار پسران شان هستند و مقام های امنیتی هیچ گونه معلوماتی در مورد سرنوشت آنان نمی دهند.

در همین حال، عبدالروف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان نیز ربودن دانشجویان را از مسیر راه ها اسف بار خواند و تاکید ورزید که نهادهای امنیتی باید برای نجات آنان کاری انجام دهند.

آقای ابراهیمی از کمیسیون مربوطه مجلس خواست که این مساله را از طریق استجواب مقام های امنیتی مورد پیگرد قرار دهند.

پنج دانشجوی دانشگاه غور حدود سه هفته پیش(۱۱سنبله) از سوی افراد نا شناس هنگامی از کوتل موسوم به "شینیه" ولسوالی دولت آباد ربوده شدند که از شهر فیروزکوه مرکز ولایت غور به سمت ولسوالی لعل و سرجنگل در حرکت بودند.

اعضای شورای ولایتی غور ادعا دارند که این دانشجویان به جرم هزاره بودن شان توسط افراد مسلح مربوط به طالبان ربوده شده اند.

آنان باور دارند که گروه های مخالف دولت به منظور دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی در افغانستان دست به گروگانگیری مسافران در مسیر شاهراه ها می زنند.

غور از ولایت های نسبتا نا امن در مناطق مرکزی افغانستان است که مخالفان دولت به ویژه طالبان در بخش های آن فعالیت دارند و گاه گاهی به گروگانگیری و کشتار مسافران اقدام می کنند.

جمهور نوشت: حدود دو سال پیش نیز طالبان مسلح ۱۵ مسافر به شمول یک تازه عروس را در مسیر راه بامیان- غور تیر باران کردند که اعتراضات گسترده ی را در پی داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار