مدیرعامل بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان گفت: روز ملی شعر و ادب درواقع روز پاسداشت تمام مفاخر ادبی ایران است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛علیمحمدی در آیین گلباران مزار استاد شهریار گفت: این روز فرصتی را فراهم آورده تا یاد و نام تمام شاعران متاخر و معاصر ایران گرامی داشته شود.

وی افزود: استاد شهریار نقطه عطفی در ادبیات معاصر بود و آثاری که این شاعر شهیر در دو زبان ترکی و فارسی آفریده بر غنای فرهنگ و ادب ایران افزوده است.

علیمحمدی گفت: تسلط استاد شهریار به زبان و ادب فارسی و ترکی او را از بزرگان شعر و ادب معاصر ساخته و وی را به نماد زبان و ادب ایران زمین تبدیل کرده است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان با تاکید بر اینکه تک تک اشعار استاد درس ادب، رشد عاطفی، اخلاق و معرفت انسانی و اجتماعی است، گفت: استاد شهریار اگر نگوییم شاعری بی نظیر بدون شک شاعری کم نظیر است و بیست و هفتم شهریور، روز شعر و ادب و روز بزرگداشت تمام شاعران و ادیبان ایران زمین است.

مراسم بزرگداشت ستاره درخشان آسمان شعر و ادب ایران زمین، استاد شهریار، همه ساله در سالروز ارتحال آن استاد فقید که به نام روز ملی شعر و ادب فارسی نام گذاری شده، برگزار می شود.

آیین بزرگداشت این شاعر بزرگ ایران امروز شنبه در خانه پروین اعتصامی و با حضور جمعی از شهریارپژوهان و اصحاب فرهنگ و ادب برگزار می شود.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.