جنگ، پناهجویان، تغییرات آب‌وهوایی و بهداشت جهانی/ آیا راه‌حل در نیویورک است؟

پایگاه اینترنتی دی وِکس در مطلبی به بررسی رویکردهای هفتاد و یکمین جلسه مجمع عمومی سازمان ملل پرداخت.

جنگ، پناه جویان، تغییر آب‌وهوا و بهداشت جهانی/ آیا راه‌حل در نیویورک است؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی دی وِکس در مطلبی نوشت: "هفته جهانی توسعه" با حضور روسای جمهور، فعالان، مدیران سازمان‌های غیردولتی، سیاستگذاران، سرمایه‌گذاران، روزنامه‌نگاران، محققان، پزشکان، بازیگران، افراد مشهور و بسیاری از چهره‌های دیگر فعالیت خود را در مقر سازمان ملل در شهر نیویورک آغاز کرده است و بزرگ‌ترین مسائل پیش روی بشریت و جامعه جهانی موردبررسی قرار می‌گیرد.

در هفته جهانی توسعه دورنمای بحران سوریه، ظهور تهدیدهای جهانی بهداشت، انتخابات و همه‌پرسی‌ها در کشورهای مختلف جهان، وضع گرمایش جهانی، جنبش‌های سیاسی و بحران پناهندگان موردبحث و بررسی کارشناسان و چهره‌ها قرار می‌گیرد.

در ادامه پرسش‌هایی مطرح شده است که سعی شده در هفته جهانی توسعه به آن‌ها پاسخ داده شود:

آیا معضل مهاجران و پناهجویان به نتیجه می‌رسد؟

هفتاد و یکمین اجلاس سازمان ملل متحد با تمرکز بر دو رویداد مکمل مهاجرین و پناهجویان فعالیت خود را آغاز کرده است. در این اجلاس به دو مسئله مهاجرت و پناهندگی و ریشه‌یابی علل آن پرداخته می‌شود. بدون شک موضوع جنگ محوری‌ترین عامل رشد مهاجرت است که در کنار مسائلی همچون آسیب‌پذیری ناشی از برخورد دو گروه مختلف جمعیت موردبررسی قرار می‌گیرد. این نشست به‌احتمال‌زیاد امضاء یک پیش‌نویس را به همراه خواهد داشت و دولت‌ها را به تعهداتی در قبال مهاجران و پناهندگان سوق می‌دهد.

آیا توافق آب و هوایی پاریس هفته آینده عملیاتی می‌شود؟

با تعهدات مشترک آمریکا و چین در اوایل ماه جاری، توافق آب و هوایی پاریس با تأیید برخی از کشورها به عملیاتی شدن نزدیک می‌شود. توافق پاریس با تصویب 55 کشور و در 30 روز قابل‌اجرا است. نشست مجمع عمومی سازمان ملل فرصت مناسبی برای الحاق کشورهایی است که تاکنون از توافق آب و هوایی پاریس حمایت نکرده‌اند. عملیاتی کردن توافق آب و هوایی پاریس تا سال 2020 امری لازم‌الاجرا است.

آیا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و برکسیت به تعدیل روح همکاری جهانی تبدیل می‌شود؟

تحولات سیاسی اخیر در آمریکا و اروپا موجب تزلزل شرکت‌های چندملیتی شده است. رأی مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا تا حدودی بر توسعه همکاری‌های این کشور با سایر کشورهای اروپا تاثیر گذاشته است و این کشور را به ورطه استراحت اقتصادی انداخته است. از سوی دیگر، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و شک عمیق نسبت به کاهش همکاری‌های بین‌المللی این کشور با روی کار آمده نامزد جمهوری‌خواه می‌تواند بخشی از بحث اقتصادی هفتاد و یکمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل را تشکیل دهد.

همکاری اعضا برای مقابله با بیماری‌های واگیر و ویروس‌های مقاوم چقدر است؟

ویروس‌های مقاوم در برابر دارو سالانه بیش از 10 میلیون نفر را به کام مرگ می‌کشانند. مقابله با این ویروس‌ها بیش از 100 هزار میلیارد دلار در سال به اقتصاد جهانی آسیب می‌رساند. جلسه مجمع عمومی سازمان ملل می‌تواند زمینه مقابله با بحران سلامت، رفاه و تغذیه را فراهم کند.

رسیدگی به امور زنان، تبعیض و فعالیت بخش‌های خصوصی از دیگر فعالیت‌های هفتاد و یکمین جلسه مجمع عمومی سازمان ملل است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار