مدیرکل نظارت و ارزیابی دارو و موادمخدر سازمان غذا و دارو گفت: صنعت داروسازی در تجارت کشور کمتر از یک درصد سهم داشته و با پیوستن به تجارت جهانی دست‌خوش تغییر می شود.

اکبر عبدالهی اصل، مدیرکل نظارت و ارزیابی دارو و موادمخدر سازمان غذا و دارو در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛با توضیح درباره پیوستن کشور به سازمان تجارت جهانی (WTO) و تاثیر آن در رشد صنعت داروسازی گفت: با پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی، شرکت های دارویی که با مدیریت سنتی و بدون توجه به  نوآوری ، نیروی انسانی و شناخت از الفبای تجارت در جهان فعالیت می کنند دچار مشکلات زیادی شده و بقای آن ها در خطر می‌افتد.

وی ادامه داد: با آسیب دیدن این شرکت‌ها یا حتی تعطیل شدن برخی از آن‌ها سایر شرکت‌ها که از توانایی بالاتری برخوردار هستند جای آن‌ها را می‌گیرند و نظام سلامت و تامین دارو  آسیب نمی بیند .صنعت داروسازی کشور ما بسیار قدیمی است و برای پیشرفت آن نظام سلامت باید از صنعت داروسازی جدا شود.

 مدیرکل نظارت و ارزیابی دارو و موادمخدر سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه پیوستن به سازمان تجارت جهانی از سیاست‌های کلان یک کشور بوده، افزود: سهم صنعت داروسازی کشور در تجارت کمتر از یک درصد است در نتیجه کشوری که با پیوستن به سازمان تجارت جهانی  50 درصد صنعت آن سود می‌برد به ضرر یا منفعت این یک درصد صنعت داروسازی کمتر فکر می‌کنند.

عبداللهی اصل با بیان اینکه با پیوستن به تجارت جهانی قطعا در کوتاه مدت شرکت‌های داروسازی ما متضرر می‌شوند، اظهار کرد:  رئیس جمهور یک کشور برای رشد 50 درصد صنعت و اقتصاد کشور تلاش می کند به سازمان تجارت جهانی ملحق شود اما  با توجه به اینکه بسیاری از شرکت هایی دارویی با ساختار قدیمی اداره می شوند با این موضوع شدیدا مخالف هستند.

انتهای پیام/
برچسب ها: دارو ، صنعت ، تجارت ، داروسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.