كتاب «آتش و آویشن» درباره زندگی و شهادت 10 نفر از شهدای شهر راز، به نویسندگی مرضیه براتی، محمد عابدی و حبیب‌الله رحمانی از سوی واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان خراسان شمالی منتشر شد.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پایگاه خبری حوزه هنری، كتاب «آتش و آویشن» درباره زندگی و شهادت 10 نفر از شهیدان شهر راز، مركز شهرستان مرزی راز و جرگلان در استان خراسان شمالی به همت حوزه هنری این استان به زیور طبع آراسته شد.
 
این كتاب به نویسندگی مرضیه براتی، محمد عابدی و حبیب‌الله رحمانی از سوی واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری خراسان شمالی چاپ و منتشر شده و ناشر آن هم سوره مهر است.
 
كتاب «آتش و آویشن» درباره شهیدان جهانبخش قدوسیان، محمدعلی چاهی، عبدالله برزگر، پرویز محمدی، اسماعیل عین بیگی، محمدتقی شفیعی، مجید امانی، فیروز اسدی، شاه محمد رضازاده و غلامرضا عقیقی به نگارش درآمده و این شهیدان را از زبان خانواده، دوستان و هم‌رزمان آن ها معرفی كرده است.
 
شهر راز، مركز شهرستان مرزی راز و جرگلان در 120 كیلومتری شمال بجنورد، مركز استان خراسان شمالی واقع شده كه در دوران دفاع مقدس 111 شهید شیعه و اهل سنت تقدیم اسلام و انقلاب كرده است.
 
كتاب «آتش و آویشن» هفدهمین اثر واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری خراسان شمالی محسوب می‌شود. این واحد پیش از این كتاب‌های شهدای انقلاب و شهدای دارالشهدا (روستای چخماقلو) را درزمینه زندگی شهدای استان به چاپ رسانده است.
 
كتاب «آتش و آویشن» در یادواره 28 شهید اهل سنت شهرستان راز و جرگلان با حضور سردار حمید اباذری، جانشین فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) رونمایی شد.


انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار