استاندار خراسان رضوی گفت: بزرگترین هدف از بزرگداشت هفته ی دفاع مقدس انتقال ارزش های آن دوران به نسل حاضر است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رضا رشیدیان درجلسه ی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان در مجتمع آیه های مشهد افزود: بزرگترین هدف از بزرگداشت هفته دفاع مقدس انتقال ارزش ها و آرمان های دفاع مقدس به نسل امروز دانست.

وی تاکید کرد.: جمع آوری گنجینه های ماندگار شهدا مسیر خوبی برای رسیدن به این هدف گرانبها است که با ثبت آثار و وصیت نامه های آن هاو دیدار با خانواده آنان کار مفیدی در این زمینه انجام خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: نباید فقط به ذکر خاطرات شهدا بسنده کرد، بلکه بایستی شاخص ها و تفکرات شهدا در حوزه های مختلف علی الخصوص در زمینه مدیریتی بررسی شود.

رشیدیان افزود: مدیریت فرماندهان در جنگ، باعث شد تا از حداقل امکانات موجود، نهایت استفاده در مقابل نفوذ دشمنان برده شود.

وی تصریح کرد: در طول دفاع مقدس کشور ما از امکانات کمی برخوردار بود ولی عزم و غیرت جوانان این سرزمین در مقابل صدامی که از طرف شرق و غرب حمایت می شد؛ پیروز شد.

استاندار خراسان رضوی خاطرات رزمندگان دفاع مقدس را به معدنی تشبیه کرد که نیاز به کاوش دارد و افزود: جمع آوری و ثبت خاطرات در دفاع مقدس همانند پلی برای ارتباطی ارزشمند و محترم بین جوانان جنگ و جوانان نسل امروز است.

رشیدیان با تاکید بر این که بایستی خاطرات تمامی گروه هایی که در دفاع مقدس نقش داشته اند ثبت شوند، اظهار کرد: حتی ارائه خاطرات مردم و بسیجیانی که در حوزه های مختلف جنگ تحمیلی حضور داشتند خالی از لطف نیست و ارزش والایی دارد.

وی گفت: مسئولان و فرماندهان موظفند با تمام قوا در جهت حفظ و جمع آوری آثار دفاع مقدس همت کنند و در راستای مسیر خدمت رسانی سرلوحه رفتاری خود قرار دهند.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: آشنا کردن مردم با مجاهدت و رشادت های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس امری است مهم که با همکاری و هماهنگی مسئولان ذی ربط میسر خواهد شد.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.