هک شدن ایمیل های محرمانه کالین پاول به جفری لیدز حامی مالی حزب دمکرات آمریکا واشنگتن را به لبه پرتگاه برد.

به گزارش گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از ایندیپندنت؛ ژنرال کالین پاول وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در ایمیلی که سال گذشته به یکی از همکاران خود فرستاده بود، اطلاعات محرمانه ای را فاش کرد که اخیرا توسط گروه هکری DCLeaks فاش شده و در Lobelog، یک سایت سیاست خارجه منتشر شده است.

کالین پاول در ایمیلی به جفری لیدز حامی مالی حزب دمکرات آمریکا با اشاره به سخنرانی بنجامین نتانیاهو در کنگره ایالات متحده آمریکا، در رابطه با مذاکرات هسته ای با ایران به آن ها هشدار می دهد چرا که به گفته پاول توافق هسته ای و برداشته شدن تحریم های نفتی و بین المللی توانایی هسته ای ایران را محدود خواهد کرد. اگرچه این توافق تابستان سال گذشته به سرانجام رسید.

براساس اطلاعات فاش شده مشخص شد که اسرائیل از یک سیاست ابهام هسته ای برخوردار است. اگرچه ایالات متحده آمریکا، همدست اسرائیل، از نظر تجهیزات هسته ای بسیار مجهز است ولی اسرائیل تاکنون در مورد نوع و میزان سلاح های هسته ای خود اطلاعاتی فاش نکرده است.

اسرائیل 200 کلاهک هسته ای علیه ایران دارد

وی در این ایمیل اذعان کرد: "به هرحال حتی اگر ایران بتواند سلاح هسته ای بسازد، نمی تواند از آن استفاده کند چرا که تهران می داند اسرائیل دارای 200 کلاهک هسته ای است و نیز آمریکا هزاران سلاح هسته ای دارد که همه آنها مستقیما به سمت پایتخت ایران نشانه‌گیری شده اند. "

پس از توافق های هسته ای بین ایران و 5+1، پاول در گفتگو با شبکه NBC در سپتامبر 2015 نسبت به این توافق ابراز خرسندی کرد ولی عملکرد غیر هوشمندانه وی در ایمیل بعدی به جفری لیدز نیز توسط هکرها فاش شد. در ایمیل بعدی که پاول به لیدز نوشت از شکی سخن گفت که در ذهن وی نقش بسته بود و در نتیجه این شک برای لیدز نوشت: "احتمال دارد که ایران ظرف یک سال آینده سلاح های هسته ای خود را آزمایش کند."

در ایمیل های فاش شده ترس آمریکا و اسرائیل از قدرت هسته ای ایران به وضوح به چشم می خورد چرا که آن ها فکر می کنند تحریم ها برای توقف ایران نسبت به ساخت سلاح هسته ای کافی نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۲۸ شهريور ۱۳۹۵
بدبخت شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۲۸ شهريور ۱۳۹۵
اسرائیل توان ساخت بمب هسته ای رو نداره این ها سیاست بازی های آمریکاست برای گرفتن امتیاز بیشتر از ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۲۸ شهريور ۱۳۹۵
اولین بمب هسته ایش رو خیلی وقت پیش با همکاری فرانسه ساخت