سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده حرم رضوی گفت: برنامه ریزی برای خدمات رسانی به زائران پیاده حرم مطهر رضوی در دهه پایانی ماه صفر، آغازشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین رضایی افزود: همچنین 240محل اسکان با ظرفیت بیش از 110 هزار نفر برای کاروان های پیاده در روزهای یاد شده در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: این میزان نسبت به سال قبل که 180 محل برای اسکان 79 هزار نفر بود، حدود 40 درصد افزایش دارد.

وی گفت: از محل های پیش بینی شده برای اسکان، 180 مدرسه توسط آموزش و پرورش تامین و مابقی محل هایی است که توسط هیات های مذهبی در قالب حسینیه و اماکن شخصی برای کاروان های پیاده در نظر گرفته شده است.

رضایی افزود: این محل ها از 27 تا آخر ماه صفر در اختیار اعضای کاروان های مزبور قرار می گیرد و طی این ایام در این محل ها خدمات رفاهی، درمانی و فرهنگی به صورت رایگان به زائران ارائه می شود.

وی گسترش فضای استراحت و ایجاد ایستگاه های خدمات رفاهی و درمانی در جاده ها و توسعه خدمات داخل شهری را از جمله برنامه ریزی ها در این ارتباط عنوان کرد.

وی افزود: در این راستا افرادی که تمایل دارند به عنوان خادم در حوزه های داخل و خارج شهر به این زائران خدمت کنند می توانند در سایت زائران پیاده به آدرس www.zaeran8.ir ثبت نام و درخواست خود را ارائه کنند.

رضایی اظهار کرد: هماهنگی هایی نیز با فرمانداری های استان برای گسترش ایستگاه های صلواتی از طریق هیات های مذهبی صورت گرفته و تلاش می شود فرهنگ میهمانپذیری گسترش یابد.

انتهای پیام //ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.