ارائه آموزشهای لازم و افزایش واگذاری اختیارات به مددکاران باید جزو وظایف کاری آنان قرار گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس کمیته امداد در باره تبیین چگونگی ارائه خدمات حمایتی به مددجویان و نیازمندان جامعه و رسیدگی بهتر به امور آنان گفت: تعداد مراجعه کنندگان این نهاد با توجه به وضعیت اقتصادی کشور افزایش یافته و مدیریت فقر و نگاه کلان کمیته امداد به این پدیده از مسائل مهم و ضروری است که تمامی کشور باید برای کاهش و ریشه کنی آن بسیج شوند.

سید پرویز فتاح با اشاره به اینکه تشخیص و توزیع اعتبارات استانی باید با توجه به نیازها، اولویت ها و شرایط منطقه ای انجام شود افزود: سالانه باید ۱۰درصد از مددجویان خودکفا و از چرخه حمایتی خارج شوند تا برای رسیدگی به افراد نیازمند جدید اقدام شود.

وی با اشاره به اهمیت حوزه مددکاری و جایگاه ویژه مددکاران بر بهره مندی بیشتر از بانوان مددکاران برای ارائه خدمات بهتر به زنان سرپرست خانوار بیان کرد: مددکاران همانند یک پزشک خانواده هستند که باید به صورت اورژانسی عمل کنند و در جریان تمامی امور زندگی مددجویان قرار داشته باشند و افزایش واگذاری اختیارات به مددکاران و ارائه آموزشهای لازم باید جزو وظایف کاری آنان قرار گیرد.

رئیس کمیته امداد ادامه داد: رویکرد کمیته امداد رسیدگی به محرومان و نیازمندان به ویژه در روستاها و مناطق کم برخوردار است که باید با جدیت بیشتری مسائل مربوط به این مناطق پیگیری و در همه ابعاد مختلف حمایتی جهت مهاجرت این افراد به شهرها و حاشیه نشینی آنان جلوگیری شود.

فتاح با تاکید بر اینکه یکی از ماموریت های اصلی کمیته امداد توجه به مسائل فرهنگی است، اظهار کرد: اگر امدادگران در حوزه فرهنگی باید توجه جدی به ماموریت کاری خود داشته باشند چرا که بازخورد این اقدامات در دیگر حوزه ها نیز قابل لمس خواهد بود.

وی تصریح کرد: طرح شهید رجائی در حمایت از سالمندان نیازمند و عائله تحت تکفل مقیم روستاها که سن آنها ۶۰ سال و بیشتر است، باید احیا شود چراکه بازدید مددجویی و دلجویی از آنان یک اقدام با ارزش است و باید این مهم همراه با اصول ویژه ای انجام شود و ترویج پیدا کند .



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار