مرحله نخست رقابت‌های قهرمانی شطرنج زیر 16 و زیر 18 سال کشور به میزبانی اهواز برگزار و برترین ها شناخته شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مرحله مقدماتی پیکارهای شطرنج قهرمانی زیر 16 و زیر 18 سال کشور به مدت یک هفته از شنبه (بیستم شهریورماه) در 9 دور و به روش سوئیسی در خانه شطرنج اهواز به انجام رسید.

در رده سنی زیر 16 سال، 70 شطرنج‎باز از 18 استان کشور با یکدیگر رقابت کردند که در پایان، مهدی غلامی‎اوریمی از مازندران با کسب 8 امتیاز عنوان قهرمانی را به دست آورد، آرمان حاکمی از گیلان با 7.5 امتیاز دوم شد و متین غفاری‎فر از استان البرز نیز با 7 امتیاز در مکان سوم ایستاد.

حمید طهماسبی از فارس و محمدصادق نادری از اصفهان نیز هر دو با 6.5 امتیاز و بر حسب پوئن‎شکنی در رده‎های چهارم و پنجم قرار گرفتند.

همچنین رقابت‎های زیر 18 سال نیز با حضور 26 شطرنج‎باز از 16 استان کشور در اهواز به انجام رسید که در پایان محمدامین ملایی از مازندران با 8 امتیاز مقام اول را کسب کرد، آریا امیدی از گیلان با 7.5 امتیاز حائز رتبه دوم شد و امیرحسین کاشفی از تهران و علی راستبند از گیلان نیز هردو با 6 امتیاز و برحسب پوئن‎شکنی در مکان‎های سوم و چهارم ایستادند. محمدرضا شیخ‎علی از تهران هم با 5.5 امتیاز در رده پنجم قرار گرفت.

پنج نفر برتر هریک از این رده‎های سنی به همراه قهرمان سال گذشته، در اسفندماه سال جاری در شهرستان اهواز جهت انتخاب قهرمان کشور و نماینده ایران در پیکارهای آسیایی و جهانی به رقابت خواهند پرداخت.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.